- Sylvia8025 oktober 2020 om 23:30
Goed dat je toch naar de huisarts bent gegaan en deze serieus heeft meegekeken!
Heb je ook nog bloed moeten laten prikken?
Succes met je eetpatroon aanpakkenAnnet13 februari 2024 om 07:06Beste L,
Reageren
Ik ben benieuwd hoe het nu, 3 jaar later, met je gaat? Wat jij beschreef in je eerste bericht is precies waar ik nu doorheen ga. Huisarts heeft vastgesteld dat mijn nuchtere bloedsuikerwaarde past bij prediabetes en nu ben ik zoekende welke stappen ik kan ondernemen om die waardes te verlagen. Hoe is het jou vergaan de afgelopen tijd? Ben je nog steeds aan het meten, of heb je de bloedsuikerspiegel inmiddels beter onder controle? Groet, AnnetJohn (moderator)
13 februari 2024 om 17:43Heb je overgewicht?
Reagerenleo12 april 2024 om 10:54goedemorgen
na een avond met veel bier en patat , heb ik s morgens nuchter 7.5 gemeten
heb ik dan diabetes ?groet
ReagerenJohn (moderator)
12 april 2024 om 18:30Dat kan dan het gevolg van het eten en drinken zijn
Reagerenlexjan5 juni 2024 om 19:30Goede avond
Ik heb geen diabetes .
ben een man 48 jaar en 1.88 m en 110 kg
mij dochter heeft diabetes type 1 ( hierdoor kan ik prikken )S avonds eet ik vaak laat 19.00
en neem wel eens een paar bier voor het eten
Ik heb me nu een paar keer s morgens geprikt naar suikerNu is hier een paar keer te hoog uit gekomen. 6.4 en 7.8
Maar s avonds als ik thuis kom zit ik altijd op 5.0 ( nuchter af 11.00 niets meer gegeten )S avonds na eten dus na 2 uur op 7.4
Heb ik nu prediabetes , of heb ik een vervette lever wat ik aan moet pakken
groet
lexjan
ReagerenJohn (moderator)
5 juni 2024 om 22:40Je eetpatroon is niet in orde, je hebt behoorlijk overgewicht. Je loop dus risico op hart- en vaatziekten en diabetes. En als je iedere avond een paar bier drinkt heb je ook nog ween alcohol probleem. Je lever heeft het zwaar te verduren
Reageren
Je nuchtere waarden zijn aan de hoge kant.
Ga naar de huisarts en laat de bloedsuikerwaarden checken