Zoeken Vraag het forum

Zuiveringszout dosis per dag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Loek

Hallo,

Ik wil zuiveringszout gaan proberen voor een paar weken, maar is het zo, dat ik max 1 theelepel per dag mag, en kan ik dat ook in tweeën delen over de dag?

Alvast bedankt

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Nee, beter van niet

Reageren
    Loek

Beter niet in tweeën? Of beter helemaal niet?

Vind/lees verschillende dingen hierover, ook betreft je eigen zuurtegraad van het lichaam, het zou geen kwaad kunnen het een week te proberen of twee en dan ook weer “rust” te nemen, hoewel je maagzuur natuurlijk ook niet te veel basis moet worden.. tips?

Reageren
    John (moderator)

beter niet in tweeën. 1 x per dag is voldoende

Reageren
    Loek

Helder, bedoelde dezelfde hoeveelheid, maar dan verdeeld over de dag in twee keer, max halve theelepel per dag weet ik ook..

Reageren
    Herman

Mag ik iedere dag een thee lepel zuiveringszout nemen

Reageren
    John (moderator)

En waar wil je het voor innemen?

Reageren
    werna

hallo ik lees vanalles over de hoeveelheid backing soda je mag hebben op een dag hoeveel is het nu precies?

Reageren
    Lommy Tommy

Waarvoor gebruikt men dat zout?
    Kun je het ook gebruiken als je veel met de brommer gaat?

Reageren
    Romy

Mijn osteopaat raadde me ook aan een theelepel bakingsoda in 250 ml water te drinken per dag. Durf het niet goed. Lijkt me vreemd om in te nemen omdat ik er wel eens dingen mee schoon maak.

Reageren
Reageer op: Zuiveringszout dosis per dag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.