Zoeken Vraag het forum

Schimmel behandelen met CBD-olie?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb een schimmelplekje op mijn huid. Nu las ik dat CBD-olie een goede natuurlijke oplossing is. Is dit mogelijk? Ik heb het er nu 3x opgesmeerd, maar zou ik al verbetering moeten zien of duurt dat ff? Zijn er evt ook andere natuurlijke middelen?

3 reacties
    Reageren
    Tandor

Je zou kunnen deppen met waterstofperoxide 3%… Maar beter zou toch zijn om naar de huisarts te gaan en een recept te vragen voor een creme.

Reageren
    Anoniem

En op wat voor een manier zie ik verbetering? Gaat de huid dan veranderen qua kleur of hoe gaat dat bij een klein ringwormplekje?

Reageren
    Catootje

Schimmeltjes beginnen vaak aan de binnenkant, dus je hele weerstand kan minder zijn. De spijsvertering kan niet optimaal zijn en schimmeltjes graag met slecht verteerd eten. Ook dus aandacht besteden aan je voedingspatroon. Misschien wat voedingssupplementen om je lichaam te versterken. Eventueel medicijngebruik, zoals antibiotica en anticonceptie, kan het uitlokken. Met cbd of andere natuurlijke middelen moet je geduld hebben.; een paar keer smeren is nog weinig.

Reageren
Reageer op: Schimmel behandelen met CBD-olie?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.