- Aukjee199722 juli 2012 om 21:27
Hallo allemaal! Ik ben Aukje, en nu 15! 1 jaar terug ( toen was ik dus 14 ) raakte een jongen perongeluk best hard mijn borst en het deed echt pijn. S’avonds lag ik in bed en voelde dat mijn linkertepel / borst nat was… Ik durfde niet te kijken want ik was bang maar toch gedaan! Net langs mijn tepel kwam vocht als ik erop drukte en er zat een knobbeltje. De dag erna heb ik met al mijn moed bij elkaar dit tegen mijn moeder verteld en we dachten misschien kleine ontsteking… 1 maand later ongeveer kwam er geen vocht meer uit mijn melkklier maar de knobbel bleef zitten en mijn linkerborst was een beetje rood. ( Mijn borst deed trouwens echt pijn… ) Begin 2012 ( dus weer een paar maanden verder ) was de pijn al minder, maar borst was nog gevoelig en knobbeltje zat er nog en borst was nog rood.. Je bent bang voor het ergste, kanker… Ookal weetje dat er iemand tegen aan heeft gebotst, toch word je bang… Op een woensdagochtend werd ik wakker en mijn linkerborst brandde super erg, en langzamerhand de dag door raakte mijn tepel steeds meer ingetrokken.Ook zat er een harde schijf in mijn hele borst. De dag erna meteen huisarts gebeld en kon er snel genoeg erna terecht! ( EINDELIJK!! 😀 ) Ik was bang, voor alles… Ik had echt een flinke ontsteking en had niet later moeten komen want dan was het nog erger geworden… Heb medicijnen gekregen en de schijf trok gelukkig weg en de roodheid ook, maar het knobbeltje bleef. Ben toen toch doorgestuurd naar de MAMA afdeling, ( mammografie ) en ja daar sta je dan als 14 jarig meisje met allemaal oudere vrouwen, beetje raar! Ze dachten of nog een blauwe plek, of toch nog kleine ontsteking en niet echt aan een cyste, maar dit was het toch wel! HEHE, eindelijk wist ik wat het was! Ik heb toen een punctie gehad en ze hebben toen de cyste leeggehaald en was niet kwaadaardig! Ze zeggen natuurlijk wel dat je dan geen borstkanker kunt krijgen, maar ik zeg altijd, zeg nooit ‘ nooit! ‘ … Maar wat ik hiermee wil zeggen… ookal wil je het graag, zoek niet teveel op op internet want je word er echt bang van, ik weet het uit ervaring, en ga naar de huisarts, zet die stap, want dat is het beste! ;D
2 reactiesReagerenAukjee199722 juli 2012 om 21:29Ojaa, trouwens sorry, dit is geen vraag, maar ik wilde gewoon duidelijk maken dat je niet van het ergste moet uitgaan, er bestaan zoveel verschillende soorten dingen waardoor je knobbeltjes of wat dan ook kunt hebben!!
ReagerenAnoniem124 juli 2012 om 13:22Bedankt voor jouw ervaringsdeskundigheid.
Reageren