Zoeken Vraag het forum

anorexia en borsten.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Prootje

Hee allemaal,
    ik heb een vraagje.
    Ik ben op dit moment 15 jaar en heb zo gedurende 2 jaar de diagnose anorexia.
    Door mijn ondergewicht zijn mijn borsten flink gekrompen (op dit moment heb ik nog maar cup 75A of zelfs 70A)
    Omdat ik midden in de tijd dat mijn borsten zouden moeten groeien mijn eetstoornis kreeg) ben ik bang dat als ik ooit weer op gewicht ben mijn borsten niet meer groeien en voor altijd zo klein blijven.

Klopt dit, of groeien mijn borsten gewoon weer verder nadat ik weer op een goed gewicht ben?

groetjes Prootje.

9 reacties
    Reageren
    brenda A

borsten bestaan ook uit vetweefsel, dus als jij wat meer aankomt krijg je wat meer borstweefsel.
    wel is het erg jammer dat je, nu je aan het ontwikkelen bent, te weinig goede voedingsstoffen naar binnen krijgt.
    of het uit maakt voor de ontwikkeling van je borsten weet ik niet.
    heb je haaruitval? hoe is de staat van je gebit?
    krijg je wel een goede begeleiding?
    slik je wel goede multivitaminen?
    groetjes, Brenda

Reageren
    Anoniem

Ik heb het ook. Naja ik ben nog steeds lichamelijk ziek. Elke dag veel buikpijn. Ik ben al 22 en lijk op meisje van 15. Ik heb geen borsten. Ik ben te dun te klein. Ik vecht voor mijn gezondheid. Ik weeg 38 soms:( nu 40. Mocht ik beter worden dan hoop ik ook zo dat het vanzelf komt. Ik kan zo erom huilen. Mensen kraken me regelmatig af 🙁

Reageren
    Anoniem

Je borsten zullen wel groter worden wanneer je aankomt. Dan zullen de verhoudingen van je borsten en je vetweefsel gewoon meegroeien.

Jeetje wat heftig dat ze je er om afkraken. Zij weten niet wat jij voelt of hoe het is om zo een moeite te hebben met eten. Laat ze maar praten hoor. Het gaat erom dat jij je best doet voor jezelf. Trek je maar niks van hen aan. Zij weten en snappen niet wat jij doormaakt. Ik kan me er zo boos om maken als mensen geen idee hebben waar ze over praten en je zo kunnen kwetsen.

Reageren
    anoniem

ik woog 75 kilo en weeg nu nog 49 op een paar maanden door de stress mijn borsten waren wel al ontwikkeld op vroege leeftijd ik had een cup D105 ik ben bang dat ze niet meer gaan terug komen ik heb nu nog maar een B85 zal dit nog terug komen omdat ze wel al ontwikkeld waren ?

Reageren
    Anoniem

Hallo ik ben nu 16 jaar en vanaf mijn 14e ben ik begonnen met afvallen door anorexia. Ik was toe ook net in de beginfase van mijn borstgroei en die zijn bijna volledig verdwenen toen ik ondergewicht had. Inmiddels ben ik weer op een gezond gewicht en ik kan je vertellen dat je borsten zeker terug komen. Ik ben van bijna geen borsten naar cup c gegaan in denk ik een maand tijd, dus maak je geen zorgen het kom echt wel weer terug, zolang je voor herstel kiest.

Reageren
    m

Ik heb ook sinds een jaar anorexia, en ben nu alweer bijna op gezond gewicht, hoewel mijn borsten niet lijken te groeien. Ik had bijna geen borsten toen ik anorexia ontwikkelde ( 13jaar) maar was wel 2 keer ongesteld geweest, nu ben ik weer bijna op gewicht en merk ik dat het nog minder is. Gaat dit nog komen? Ben nu 14

Reageren
    Noor

Hey ik heb zelf anorexia gehad gelukkig niet voor lang (een paar maanden) omdat mijn ouders er snel achterkwamen en meteen actie hebben ondernomen maar ik merkte dat mijn borsten gekrompen waren tijdens anorexia maar nu ben ik bijna weer op gewicht en merk dat mijn borsten alweer beginnen te groeien en al bijna net zo groot zijn als voor anorexia dus uit mijn ervaring geloof ik dat na herstel je gewoon geduld moet hebben om alles weer op gang te laten komen je lichaam heeft veel meegemaakt en heeft wat tijd nodig met geduld kom je er wel!🫶🏻

Reageren
    Anoniem

Hallo ik ben nu 12 en bijna dertien en ben ondertussen al een jaar van mijn anorexia af ik merkte dat in het begin voor ik de diagnose kreeg mijn borsten en beetje aan het groeien waren maar toen ik de diagnose kreeg helemaal niet meer nu een jaar verder lijken ze maar niet terug te komen soms een beetje maar dan gewoon weer plat denkje dat dit nog goed kan komen of niet? ( Ik heb ook bijna zwemmen en ben heel bang voor de reacties van mijn klasgenoten die wel allemaal aan het ontwikkelen zijn)Geef me gerust wat tips ofz

Reageren
    Anoniempje

Beste,

Ik vraag dit vanuit het moeder zijn, mijn dochter is net 16 en borstgroei lijkt gelukkig op gang te komen. Ze heeft de eetstoornis bijna overwonnen. Trots op haar!
    Maar hoe zit het met de menstruatie, deze was nog niet begonnen maar herken je dit ook? Komt dit ook later op gang?

Vriendelijke en lieve groetjes
    Een mama

Reageren
Reageer op: anorexia en borsten.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Opvliegers: wat zijn het, wat veroorzaakt ze en wat helpt?

4 min leestijd

Hoe lang duurt de overgang en wanneer begint het?

4 min leestijd

Anticonceptie en de overgang: wanneer stop je en hoe herken je de overgang?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.