- …4 februari 2023 om 03:32
hoi, ik ben een meisje van bijna 16 en ik heb een probleem. ik ben sinds ik 12 ben ongesteld maar me borsten zijn nooit echt gegroeid. ik heb 65aa voor bijna 4 jaar lang. ik ben altijd al dun geweest maar ben dus laatst verteld dat ik anorexia heb. ik probeer heel erg aan te komen alleen niks lukt. ik heb gewoon een groeischijf en ik heb ook wel echt pijn alsof ze groeien maar dat doen ze maar niet. als ik pas aankom na me 18e zouden ze dan ooit gaan groeien?☹️ ik word heel erg gepest ermee en ik ben er heel onzeker over.
3 reactiesReagerenSuus4 februari 2023 om 09:23Hey,
Je bent nog hartstikke jong, er zijn veel meer meiden die pas later meer borst ontwikkeling krijgen
Reageren
Het kan best zijn dat het bij jou wat later op gang gaat komen,ook door je lage gewicht.
En onzeker hoef je daar echt niet over te zijn!
Als anderen jou daar mee pesten,zijn dat sneue figuren. Bekijk ze maar eens goed,zien zij er perfect uit? Vast niet, dus waar bemoeien ze zich mee!
Zelf heb ik ook maar een a cup,maar ik ben er juist altijd blij mee geweest. Ik zag dan wel de volle boezem van andere meiden,maar ook de hinder die zij daar af en toe van hadden. En dan was ik blij dat ik dat niet had! Ik kon die van mij met leuke behaatjes wel voller laten lijken,maar zij konden er niet een maat kleiner van maken met sporten,zwemmen of andere activiteiten waarbij ze er last van hadden.
Heb je trouwens hulp van een diëtist om aan te komen? Anders zou je daar je huisarts eens naar kunnen vragen. Zodat je het maximale kunt halen uit wat je eet.John (moderator)
4 februari 2023 om 17:55Ze kunnen altijd nog gaan groeien.
ReagerenCatootje4 februari 2023 om 18:12Niks lukt zeg je. Wat mensen die proberen aan te komen vaak doen is veel snelle koolhydraten als brood en pasta eten maar dat werkt juist averechts. Beter zorgen voor een combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten, gezonde vetten en oplosbare vezels bij elke maaltijd. Beter geen brood als hoofdmoot van de maaltijd. Bijvoorbeeld iets van een omelet, zelfgemaakte maaltijdsalade, maaltijdsoep met een beetje brood. Eet zelf trouwens boekweit in plaats van tarwe. Zou eens overleggen met je ouders. Beter geen witte pasta bijvoorbeeld. Verzadigd vet wordt tegenwoordig verketterd maar je heb het juist nodig. Tegenwoordig ook de trend om minder of geen vlees te eten. Vaak is het dan soja, wat ontregelend kan werken op je schildklierhormonen. Viel er zelf van af.
Reageren