Zoeken Vraag het forum

Pijnlijke linker oksel, wat zou dat zijn ?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sheila

Ik heb sinds een dag of 4 pijn in mijn linker-oksel. Heb dat 4 jaar geleden ook gehad maar toen had ik het veel erger. Toen kon ik me bijna niet aan en uit kleden omdat ik mijn arm niet omhoog kon doen van de pijn. Als ik mijn arm nu omhoog doe doet het ook flink zeer. Het voelt als een soort spierpijn, als ik er op druk doet het erg zeer.

Ben er destijds wel mee naar de huisarts gegaan en moest een borstfoto laten maken. Is verder nix uitgekomen, maar wat het nu wel was is mij nooit duidelijk geworden. Heb nooit geen tekst en uitleg meer gekregen.

Wie komt dit bekend voor of weet wat het zou kunnen zijn ? Onstoken kliertjes ?

Groetjes !

25 reacties
    Reageren
    brenda A

toch maar weer naar de dokter toe.
    vanaf hier natuurlijk niet te beoordelen.
    sterkte, Brenda

Reageren
    Sheila

Hoi..

Ik had voor volgende week een afspraak staan daarvoor, ook voor wat anders maar heb vandaag maar weer gebeld naar de doktersass. en kan morgenmiddag terecht voor deze klacht, want de pijn wordt erger. Ik krijg er ook een soort van opvliegers door, misschien soort koorts. Ik slik wel 2 a 3 keer per dag 2 paracetamols per keer, maar neemt toch niet de klachten weg. Nou, ben benieuwd. Als ik er aan denk laat ik het nog wel weten wat het is geweest. Groetjes !

Reageren
    Jacco

Hai Sheila, ik heb zojuist op een ander bericht gereageerd. Ik lees nu dat je voor de okselpijn naar de huisarts gaat, en gezien de mogelijk hormoon-gerelateerde problematiek, vind ik het verstandig dat je door de huisarts laat onderzoeken. Heb je ook iets gevoeld in de oksel? Zitten er bultjes, of heb je misschien toevallig vorige week een plafonnetje staan schilderen en is het gewoon spierpijn? Ik denk het eerlijk gezegd niet omdat je ook over opvliegers schrijft, ook hormoon gerelateerd. Ik ben benieuwd wat de bevindingen van de huisarts zijn en welke diagnose hieruit voortkomt. Hoe is het met jouw kindje trouwens, is het verder goed gezond?

Reageren
    Sheila

Geen reactie`s helaas.

Ik ben er mee naar de huisarts geweest maar die stond ook voor een raadsel. Heb er flinke koorts bij ondanks de vele paracetamols die ik slik. Heel mijn oksel is dik en de uitsraling van de pijn is echt heel erg. Word er onpasselijk van. Heb vanmorgen bloed laten prikken in het Z-H. Zou met spoed worden onderzocht, ook op schildklier, want heb extreme haaruitval. Ik krijg vanmiddag de uitslag.

Groetjes !

Reageren
    Sheila

Sorry, er waren dus wel reactie`s ! Zie je , ben er echt niet bij met m`n hoofd. Ik ben ook hartstikke verstrooid !

Reageren
    Sienna

Een dikke rode oksel, en koorts, dat lijkt op een ontsteking. Maar misschien is de vraag hoe die ontsteking daar kan komen belangrijker. Fijn dat er onderzoek wordt gedaan, daarmee kun je meer zekerheid krijgen. Ik hoop dat je ongerustheid wordt weggenomen. Houd ons op de hoogte en als we mee kunnen denken, laat het dan even weten.

Reageren
    Sheila

Mijn oksel is niet rood. 2 dokters en een chirurg hebben er naar gekeken en staan voor een raadsel, dus moet volgende week naar de radioloog met misschien een punctie. Ondertussen heb ik nog veel pijn en ben wat koortsig. Het is blijkbaar de borst/oksel spier.. die is echt dik. Die onzekerheid is net zo erg als de pijn. Ondertussen moet ik ook voor 2 kleine kindjes zorgen, valt me echt zwaar moet ik zeggen. Ik hou jullie wel op de hoogte. Gr

Reageren
    Pien

Tjeetje, is er niemand in jouw omgeving die je kan helpen? Een echtgenoot, een zus of een vriendin?

Reageren
    Sheila

Ben bij de radioloog geweest en er is een echo gemaakt van mijn oksel. Er zit schijnbaar wel wat alleen de vraag is wat ? De artsen zullen de echo foto`s onderzoeken en het bij de chirurg leggen. Daar moet ik vrijdag heen.

Hoopte wat wijzer te worden door die echo maar de onzekerheid is alleen maar toegenomen.

Dus wordt vervolgd…

Reageren
    brenda A

goed dat er meteen serieus naar gekeken is.
    ook fijn dat je hier even terug komt. helaas hier wel veel vragen, maar dan komen ze nooit meer terug.
    wens je beterschap en veel sterkte vrijdag!
    groetjes, Brenda

Reageren
    Anoniem

En als je vragen hebt, dan kun je het altijd weer hier proberen.
    Zou je wederom willen laten weten wat de chirurg ervan vindt? Ik denk dat jouw ervaringsdeskundigheid ook anderen zou kunnen helpen.
    Sterkte en succes met het vervolg.

Reageren
    Sheila

Helaas weet de radioloog ook nix ! Dus moet a.s. woensdag een onderzoek laten maken. Ik word steeds onzekerder en banger. Echt niet leuk ! Uitslag daarvan kan weer 10 dagen duren geloof ik.
    Zodra ik wat meer weet laat ik het wel weten hier.

Groetjes..

Reageren
    brenda A

ik begrijp dat je angstig wordt, maar laat het niet teveel overheersen, je kun er nu even niets aan veranderen en er wordt gelukkig serieus werk van gemaakt. dit doen ze voor de zekerheid, om uit te sluiten dat er iets ernstigs aan de hand is.
    wens je veel sterkte de komende tijd, en een uitslag kan veel sneller, dus daar zou ik zeker naar vragen! zeg maar hoe je in angst leeft.
    ik blijf je volgen, dus schrijf hier even hoe het verder gaat.
    groetjes, Brenda

Reageren
    Sheila

Ik ben dus onder de MRI-scan geweest en de uitslag zou ik 9 dagen later pas krijgen. Doordat ik af en toe zoveel pijn heb, heb ik daar achteraan gebeld en krijg de uitslag nu morgen in plaats van een week later, dus je poot tussen de deur zetten helpt wel.

Ik vermoed dat het misschien iets met m`n lymfen zijn aangezien ik nu al een dag of 4 een pijnlijke rechterborst heb. Maar goed, ik ga het morgen aangeven.

Reageren
Reageer op: Pijnlijke linker oksel, wat zou dat zijn ?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.