- Agnes Sollivier26 januari 2017 om 07:47
ik ben 2 jaar geleden geopereerd van borstkanker.
Ben 13 okselklieren kwijt okseluitruiming.
Plots staat er een grote blauwe plek op mijn geopereerde borst.
Wat moet ik doen? Ben van plan om naar het U Z Gent tegaan;om te tonen aan de prof.
John (moderator)
26 januari 2017 om 10:51Ik zou inderdaad naar het UZ gaan en het met de arts bespreken
ReagerenJHDW3 maart 2018 om 11:04Ik heb ook een E cup en draag goede en dure dj’s. Ik had sinds vorige week 1 blauw pitje. Dag erna ineens 4.. nu is het en grote blauw groene plek. Weet iemand iets hierover?
ReagerenJohn (moderator)
3 maart 2018 om 11:17Wat zijn dj’s??
ReagerenYasmine17 februari 2019 om 21:15ik heb al even blauw en rode plekken op borsten maar ben nog pas 12 jaar en mijn mama wilt niet naar de huisarts
ReagerenAnoniem10 januari 2020 om 19:37Hoi allemaal
Ik heb een vraagje heb ook sinds gister een blauwe plek op me borst heb een afspraak gemaakt bij mijn huisarts dus moet er nog heen heb me klachten uitgelegd maar wil toch weten of iemand hier iets weet ik ben in een maand (ongeveer) zonder reden en niet bewust gedaan 10 kilo afgevallen waardoor ik nu 52 kilo weeg me man is er ook van geschrokken ik ben de hele dag door misselijk en vermoeid en geprikkeld terwijl ik normaal voor deze klachten veel deed en altijd vrolijk druk bezig was
ReagerenJohn (moderator)
10 januari 2020 om 19:44Dan zal er toch eerst wat onderzoek gedaan moeten worden voordat daar iets over te zeggen is
ReagerenAnoniemmm7 januari 2021 om 00:33Hey ik ben 13 en ik heb een blauwe plek op mijn linker borst. Ik ben bang dat ik nu borstkanker heb! Kunt u hier misschien iets meer over vertellen? (Ik heb me niet gestoten en het doet veel pijn!!)
ReagerenJohn (moderator)
7 januari 2021 om 11:28Met borstkanker heeft dat helemaal niets te maken en al helemaal niet op jouw leeftijd
ReagerenNummer4525 september 2024 om 00:00Onverklaarbare blauwe plekken kunnen het gevolg zijn van een laag trombocyten gehalte in je bloed.
Oftewel rode bloed cellen. Je milt kan om diverse redenen dan onvoldoende bloedcellen maken. Dit kan gebeuren als er veel nodig Zijn om een virus vijand aan te vallen. Het zuurstof gehalte in je bloed daalt. Dit kan geen kwaad. Voel je aanraking pijn onder de 2 onderste linker ribben. Dan kan de milt zijn vergroot ook niet direct reden tot zorg. Wel even je huisarts laten controleren. Een huisarts kan voelen of een milt bv ontstoken is. Of een echo laten maken om de grootte te laten opmeten. Ruim een jaar zit ik volledig. Ook op mijn borsten. Echt overal onder hematomen. Ineens zijn ze er. Kunnen kort of lang blijven. Op hoogtepunt heel donker. Zo snel als ze er waren verdwijnen ze ook weer.
Eerst keek ik elke ochtend in de spiegel waar en hoe….. Daar mijn internist – hematoloog waar ik voor een andere aandoening ben. “” knippert nog niet met haar ogen bij soms vreselijk aangezicht. In mij. Borsten gaat het vooraf en of gepaard met dikke strengen en knobbels.ReagerenBijlagen: