- Mammie3 mei 2018 om 03:29
Toen ik 20 was vertelde mijn huisarts dat ik mastopatie heb. Met de mededeling erbij dat het goed is als het pijn doet. (Kwaadaardig doet in het begin geen pijn)
2.5 jaar geleden is mijn laatste kindje geboren en sinds kort aan de pil. Nu begint er weer wat te groeien. En sinds het begonnen is verwacht ik dat het pijn gaat doen.
Behalve dat mijn borst zwaarder is en iets groter lijkt voel ik niks. Behalve een harde schijf in de bovenkant.
Kloot het advies van mijn oude huisarts? Of is dit gewoon het begin van terugkerende mastopathie?
Ik gebruikte vroeger geen hormonen en heb maar 10 weken borstvoeding gegegeven. Dit kan dus geen restvoeding zijn daarvoor is het te lang geleden.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 mei 2018 om 07:57Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken
ReagerenCatootje3 mei 2018 om 20:39Bij mastopathie spelen er factoren als tekorten aan bepaalde voedingsstoffen, waaronder silicium en jodium. Verder speelt oestrogeendominantie een rol. Bij oestrogeendominantie is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Gebruik van de pil bevordert die oestrogeendominantie en werkt dus ongunstig bij mastopathie. Zoethout (drop) werkt ook ongunstig bij mastopathie. Je heb je gezondheid voor een groot deel zelf in de hand.
Reageren