- Leidse13 april 2017 om 21:28
Hallo,
Ik ben 22 jaar en heb sinds mijn 18e al last van mijn borsten. Via de dokter ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ik heb 3 keer een echo gehad op de mammapoli, hier kwam uit dat ik mastopathie heb. Ik ben nu al een jaar overgestapt van de pil naar een implanon (omdat dit geen oestrogeen(?) zou afgeven wat de mastopathie stimuleert).
Toch ervaar ik alsnog veel klachten van de klieren in mijn borst. Heeft iemand hetzelfde als 22 jarige meegemaakt, bij wie het nu minder is?
Groetjes een meisje uit Leiden
2 reactiesReagerenCatootje25 april 2017 om 22:58Hormonale anticonceptie kan diep ingrijpen in je lichaam, het legt je eigen hormonen plat, plus dat het zorgt voor allerlei tekorten in je lichaam, zoals zink. Anticonceptie is eigenlijk altijd een gedoe. Heb zelf een pessarium en vind dat wel een goed alternatief voor de kunstmatige hormonen.
ReagerenCatootje25 april 2017 om 23:17Bij mastopathie kunnen bepaalde stoffen, die onder andere in koffie zitten een rol spelen volgens volgend citaat. <span style=”font-family: Verdana; font-size: small;”>Het is bekend dat er een verband is tussen fibrosysteuze mastopathie (bindweefselknobbeltjes in de borst) en de consumptie van voedingsmiddelen die methylxanthinen bevatten.
Cafeine, theofylline en theobromine zijn zulke stoffen. Men vindt ze in koffie, thee, chocolade en bepaalde frisdrankjes. De methylxanthines veroorzaken een hormonale verandering, die kan leiden tot de vorming van deze knobbeltjes in de borst.
Wanneer vrouwen, die last hebben van fibrocysteuze mastopathie ophouden met koffie, thee, limonades of chocolade(-melk) te drinken, treedt al snel een verbetering op. Natuurlijk wordt dit door elke wetenschapper (die door de grote fabrikant betaald wordt) tegengesproken, maar deze ‘wetenschapper’ heeft de resultaten duidelijk gezien in de praktijk. </span>Ook kunnen er bepaalde tekorten spelen, onder andere aan jodium en gammalinoleenzuur. http://moezijniszooo.blogspot.nl/2016/02/masthopathie-en-voeding.html
Reageren