- Anoniem15 juni 2015 om 12:01
Toen ik 20 was is door middel van een echo Mastopathie geconstateerd.
Dat was mijn eerste en laatste controle. Nu ben ik 24, en een dochter en 6 weken borstvoeding verder.
Mijn natuurlijke cyclus is al weer een poos op gang. En een jaar na de bevalling merkte ik dat af en toe mijn borsten op het einde van mijn cyclus weer wat pijnlijker werden.
Bij de enerlaatste cyclus werd het echt een stukje erger, en bij deze cyclus is er echt weer een harde bal te voelen, en is ook de pijn erger.
Minder erg als toen de mastopathie net werd ontdekt, erger dan voor ik zwanger werd.En nu komt de twijfel weer, wel of niet naar de huisarts? Ik weet ten slotte dat ik mastophatie heb, dus dat zal het wel zijn.
En toch lijkt het anders te voelen (de pijn)
Verder klopt alles, want zodra ik ongesteld wordt, neemt het weer een poosje af.Wat raden jullie aan? Ik heb inmiddels ook een andere huisarts, dus de kans dat ik weer doorgestuurd wordt lijkt me nogal groot. En gezien ik nu 24 ben, kan dat wel eens uitdraaien op een Mammo.
En vanaf de volgende cyclus willen we kijken of er nog een kindje mag komen, en als dat lukt en het is gewoon weer een ‘normale’ cyste, heb ik me al dat gedoe voor niks op de hals gehaald.
(voordat ik nu doorgestuurd ben naar het ziekenhuis en de mammo laat doen, zitten we namelijk alweer halverwege de cyclus en hebben we misschien alweer te maken met een ‘vruchtje, gaat dat wel samen met een mammo?)allemaal alvast bedankt voor jullie tijd
fijne dag 🙂1 reactieReagerenJohn (moderator)
15 juni 2015 om 12:18In alle gevallen geldt:
Als er een verandering optreedt en je voelt je daar onzeker over of je maakt je er zorgen over, ga dan even naar je huisarts. De huisarts weet van de Mastopathie en zal dat in principe goed kunnen beoordelen.
Reageren