- Anoniem19 februari 2018 om 13:38
Ik ben 2 jaar geleden geopereerd aan gynaecomastie. Ze hebben vet uit mijn borst (beide kanten) gezogen. Daar heb ik 2 littekens aan overgehouden. Er werd mij destijds vertelt dat die langzaam minder zichtbaar zouden worden. Maar meer dan 2 jaar later zijn ze precies even zichtbaar. Niks veranderd. Ze steken een beetje uit, zijn erg hard en hebben niet mijn lichaamskleur gekregen. Ik smeer ze regelmatig in met body lotion.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 februari 2018 om 13:47Jet zullen ook altijd wel littekens blijven en de “gewone” huidskleur zullen ze waarschijnlijk ook nooit krijgen. Body lotion zal ook niet helpen om ze te laten vervagen. Je zou daar een littekencreme ( Biodermal b.v.) voor kunnen gebruiken
ReagerenCatootje26 februari 2018 om 23:15bij gynecomastia het best ook wat doen aan oorzaken, zoals een verstoorde hormoonhuishouding. Het prolactine is dan te hoog en het dopamine en melatonine te laag. Kan je bijsturen met de juiste voeding en bepaalde voedingssupplementen en zorgen voor donkerte in de nacht.
Reageren
Uitwendig zou je kunnen denken aan vitamine E. Op internet wel tips bij littekens.