- AnoniemGraag27 januari 2012 om 16:07
Hallo mensen,
Ik ben een jongen van net 15 jaar en ik denk dat ik Gynaecomastie heb. Ik gok dat ik het nu ongeveer bijna 1 jaar heb en ben er niet mee naar de huisarts ofzo gegaan want dat durf ik niet. Mijn tepels(alleen mijn tepels) zijn erg zacht en steken naar buiten. Als ik ze een paar keer heb aangeraakt worden ze minder zacht. Maar paar minuten daarna weer gewoon zacht en dan steken ze weer naar voren.Ik vind het heel erg vervelend en mensen op internet zeggen dat het vanzelf weggaat. ik doe nu ook bijna altijd een vest aan zodat het niet opvalt.
Heel erg bedankt als u me kan helpen en zou graag meer antwoord krijgen dan alleen Bezoek je huisarts.
Ik hoop dat iemand me gerust kan stellen want ik begin me er nu wel heel erg aan te irriteren. :'(Groeten Anoniem 🙁
4 reactiesReagerenAnoniemGraag27 januari 2012 om 16:09Graag wil ik er nog aan toevoegen dat het de laatste weken wel veel minder gevoelig is geworden, ik ben zelf niet dik of stevig.
ReagerenMiranda28 januari 2012 om 11:02Hai Anoniem,
Dit hoeft echt niks te betekenen. Je zit nog in de groei, en in de meeste gevallen verdwijnt dit verschijnsel vanzelf.
Mocht het toch ergens aan liggen, dan is het meestal hormonaal.
Een overwerkte schildklier, lever, bijnier, gebruik van cannabis of andere specifieke kruiden, maar ook het eten van veel soja kan je teveel oestrogenen opleveren (vrouwelijke hormonen). Als je van dit rijtje niks herkend, zou ik me geen zorgen maken. Gaat vanzelf over.Groet,
Reageren
MirandaAnoniemGraag28 januari 2012 om 11:25Nee rook niet, gebruik geen drugs of andere zooi.
Oke bedankt dit lucht al op.
Zijn er dingen waardoor het sneller kan overgaan??Anoniem
ReagerenRob31 augustus 2013 om 09:18Als ik op mijn linker tepel duw dan voel ik een bobbeltje en ik heb er ook last van als ik er op druk maar wat kan dat zijn ik ben 13 is het gewoon door het groeien of wat anders??
Reageren