- Anoniem27 november 2017 om 00:48
Hallo ik ben een meisje van 13 jaar. Ik lees net dat je borsten gemiddeld groeien tot je 21e, maar ik heb nu al cup d dus kan het zo zijn dat ze ook rond je 14e ofzo stoppen met groeien? Groetjes. Xx
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 november 2017 om 00:52Best mogelijk. de tijd zal het leren.
Reageren
Heb je zelf overgewicht?Anoniem27 november 2017 om 01:08Nee ik heb geen overgewicht ik zit net boven ondergewicht ik heb het opgezocht
ReagerenJohn (moderator)
27 november 2017 om 11:05Oke.
Reageren
Zitten grotere borsten in de familie? Het kan soms erfelijk zijn.Voor het overige zul je het moeten afwachten. Zorg er wel voor dat je goed ondersteunende en goed passende BH’s draagt.Catootje28 november 2017 om 18:14Tegenwoordig hebben vrouwen over het algemeen grotere borsten. Dat komt door een teveel aan oestrogeen, ofwel oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Is bij te sturen met evenwichtige voeding met matig gebruik van snelle suikers en zeer spaarzaam te zijn met zuivel, omdat die ook een oestrogeenwerking heeft; magere zuivel heeft dit meer dan vette zuivel. Ook zijn er natuurlijke middelen om het te ondersteunen, onder andere bepaalde kruiden. Hoe lang je borsten nog doorgroeien is moeilijk te zeggen.
Reageren