Hallo moeders/ en hopelijk medisch onderlegden, vandaag liep ik buiten met mijn zoontje van 3,5 maand. Ik moest met de kinderwagen uitwijken voor een stilstaande auto, waarna de luiertas van de duwbeugel/het handvat viel en op de één of andere manier kukelde hierdoor de kinderwagen voorover richting de grond/straat. Ik kon de kinderwagen nog net tegenhouden voordat deze op de straat terechtkwam. Mijn zoontje lag te slapen in de wagenbak, deed 1 sec zijn oogjes open en sliep vervolgens weer lekker verder hij is dus gelukkig niet uit de bak gevallen en de kinderwagen heeft de straat niet geraakt. Hij leek er weinig van gemerkt te hebben. Hij is alleen een stukje naar beneden gegleden in de wagenbak.
- kan het niet zo zijn dat mijn zoontje hierdoor per ongeluk geschud is of een flinke klap heeft gehad waardoor hij hier iets aan overhoudt? Ik lees veel over baby shaken syndroom, kan hij dit hierdoor hebben opgelopen? Zijn hoofdje is wellicht een stukje heen en weer bewogen tijdens het incident.
- zijn er meer moeders die wel eens een ongeluk hebben meegemaakt met hun baby? Ik voel mij zo schuldig.
Toen ik thuis was heb ik hem wakker gemaakt, dronk hij en was hij goedlachs en alert.
Hopelijk zijn er hier moeders en medisch onderlegden die mij gerust kunnen stellen!
Groetjes,
Janine