Zoeken Vraag het forum

Ben ik zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Eli

Hey iedereen,

Ik heb mijn laatste maandstonden van 21/03/2018 tot 26/03/2018 gehad, daarna ben ik de pil gestopt voor een kindje te hebben. Nu heb ik sinds een paar dagen veel last van krampen (die lijken op menstruatie krampen), af en toe misselijk, hoofdpijn en vermoeid. Vandaag heb ik ook een roos achtige (heel dik en kleverig) afscheiding gehad, ik voel echt dat er iets is met me maar ik kan niet zo goed zeggen wat, ik mag pas een testje doen eind deze week, maar ik zou toch graag willen weten of er iemand die symptomen herkennen? Ik moet normaal volgende week opnieuw mijn maandstonden hebben.

2 reacties
    Reageren
    Loes

Hallo,

Ik zit zelf in hetzelfde schuitje. De pil doet rare dingen met je lichaam en dit merk je oa als je ermee stopt. Je hele hormoonhuihouding is in de war en hierdoor kan je symptomen vertonen die lijken op zwangerschapssymptomen. Het is echt totale mindfuck aangezien het ook zomaar kan gebeuren dat je 3 maanden niet ongesteld raakt en symptomen vertoon terwijl het blijkbaar allemaal door de pil komt en je niet zwanger ben. Ik heb er zelf voor gekozen om eerst even een half jaartje condooms te gaan gebruiken om zo mijn hormoonbalans eerst een beetje op orde te krijgen en zo minder gestresst te raken als ik overtijd ben. medisch gezien is dit niet noodzakelijk en zou je in princiepe direct zwanger kunnen worden. Maar vaak duurt dit een aantal maandjes

Reageren
    Catootje

Gebruik van de pil onderdrukt je eisprong, bevordert een toestand van oestrogeendominantie en zorgt voor tekorten in je lichaam aan diverse vitaminen en mineralen, waaronder zink. Bij oestrogeendominantie is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Dit alles kan klachten geven. Op internet kan je vinden hoe je de oestrogeendominantie kan aanpakken. Daarnaast kan het zinvol zijn om te zorgen voor wat extra voedingsstoffen. Heb zelf een pessarium als anticonceptie. Nu een poos ongebruikt omdat een relatie toch niet lukt.

Reageren
Reageer op: Ben ik zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.