Zoeken Vraag het forum

Na stopweek geen pil meer geslikt

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,

Ik heb een vraag.
    Ik slik Yaz24+4 , dus heb maar 4 dagen stopdagen.
    Na deze dagen ben ik een dag te laat met de pil begonnen, had er wel gelijk 2 ingenomen.
    Maar diezelfde week ben ik door drukte en hectiek weer een paar vergeten. ( ik weet het dom!)
    Nu heb ik wel onbeschermde seks gehad.
    Ik heb verder niet echt klachten, behalve dat ik de laatste tijd vaak licht in m’n hoofd ben.
    Maar ik vraag me nu af tot in hoeverre ik me druk moet maken wat betreft een zwangerschap.
    Probeer via Google wat wijzer te worden, maar kom dan bij verhalen terecht waar vrouwen stoppen met de pil na een stopweek.
    De meeste zijn er van overtuigd dat je lichaam eerst een tijd moet ontpillen, voordat er weer een menstruatie en dus ook een eisprong op gang komt.
    Maar tegelijkertijd lees ik hier weer dat de eerste en laatste week van de pilstrip het meeste risico met zich meebrengt.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Er is zeker een risico op zwangerschap.
    Over het ontpillen:
    Soms met een lichaam eerst ontpillen maar dat is geen wetmatigheid.
    Door vergeten pillen kan er een eisprong op gang komen. Als je dan net seks hebt gehad, kun je zwanger raken voordat er een menstruatie is geweest

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je antwoord Tandor !!

Ik moet pas over een week m’n regels krijgen, dus kan ik dan het beste wachten met testen ?
    Of zou dat nu ook al kunnen ?

Mijn laatste cyclus was 28 dagen, maar zit pas 4 maanden aan de pil. De maanden ervoor was het nog erg onregelmatig.

Reageren
    John (moderator)

Je kunt inderdaad beter wachten. Als menstruatie uitblijft, doe dan een test

Reageren
Reageer op: Na stopweek geen pil meer geslikt
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.