- Anoniem27 april 2017 om 11:27
Hallo, ik ben al 4 maanden aan de Yaz 24+4 pil en ik heb een vraagje. Ik ben de laatste twee keer ongesteld geworden twee dagen NA mijn stopweek. Nu moet ik vanavond weer Mn eerste pil van de volgende strip innemen, maar ben weer nog steeds niet ongesteld. Ik ga ervan uit dat dit morgen of overmorgen gebeurt. Ik slik mijn pil volledig correct (nooit eentje vergeten) en heb ‘veilige’ seks. (We gebruiken geen condoom, maar hij gaat voor het zingen wel de kerk uit zegmaar ook al ben ik gewoon netjes aan de pil. Dit doen we gewoon voor extra zekerheid). Is dit iets raars? Ben ik misschien tóch zwanger of is mijn pil misschien te licht? Verder vind ik het wel een heel fijne pil en heb ik niet echt meer last van bijwerkingen. Alleen wat gewichtstoename maar dat is nu weer gestopt. Ik wil eigenlijk alleen weten of er iets raars aan de hand is en of ik me zorgen moet maken.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 april 2017 om 11:33De eerste maanden dat je een pil gebruikt, kunnen er onregelmatige bloedingen optreden. Maar het kan ook zijn, dat deze pil toch niet zo geschikt voor je is. Ga naar de huisarts en bespreek het met hem/haar.
ReagerenAnoniem27 april 2017 om 11:35maar ik hoef me dus geen zorgen te maken over eventuele zwangerschappen oid ? Misschien moet ik erbij vermelden dat ik wel bijna een jaar ZEER onregelmatige ongesteldheid heb ervaren. Dan weer twee maanden achter elkaar en dan weer twee maanden om de week. Toen ben ik aan de pil gegaan en is het wel een beetje op gang gekomen
ReagerenJohn (moderator)
27 april 2017 om 11:39Met zwangerschap heeft het niks te maken. Als de bloedingen op de verkeerde tijd blijven komen, ga dan naar de huisarts.
Reageren