Zoeken Vraag het forum

na 4 dagen gestopt met de pil en nu?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben op dag 4 gestopt met de pil (4e pil dus NIET ingenomen). En nu heb ik een heftige bloeding gekregen.

Maar ik vraag mij af of ik sinds het stoppen van de pil en de bloeding een eisprong heb gekregen? Kan dat?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je ee doorbraakbloeding hebt. Niet het gevolg van een eisprong.
    Een menstruatie komt ca 10-14 dagen na de eisprong pas op gang

Reageren
    Anoniem

@Tandor,

Ben er zelf ook van overtuigd dat het een doorbraakbloeding is. Maar is het mogelijk dat ik in de dagen dat ik geen pil slikte tot de periode van het bloeden een eisprong heb gehad?

Lees regelmatig dat als vrouwen in de eerste week de pil vergeten dat ze een eisprong kunnen krijgen en zwanger kunnen raken. Maar hoe zit dat als je bewust stopt met de pil in de eerste week? Krijg je dan hoe dan ook een doorbraakbloeding ook als je een eisprong hebt gekregen en het eitje is bevrucht?

Reageren
    John (moderator)

Bij een doorbraakbloeding is er geen eisprong.
    Zoals ik al schreef: als er een eisprong was, komt de bloeding die dan een menstruatie is pas 10-14 dagen later.
    Als er eenneisprong geweest zou zijn er een eitje bevrucht zou zijn, had je niet binnen 4 dagen een bloeding gehad of door de bloeding was een zwangerwchap niet meer mogelijk.

Reageren
Reageer op: na 4 dagen gestopt met de pil en nu?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.