- Anoniem12 september 2016 om 08:42
Ik ben op dag 4 gestopt met de pil (4e pil dus NIET ingenomen). En nu heb ik een heftige bloeding gekregen.
Maar ik vraag mij af of ik sinds het stoppen van de pil en de bloeding een eisprong heb gekregen? Kan dat?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 september 2016 om 09:16Ik denk dat je ee doorbraakbloeding hebt. Niet het gevolg van een eisprong.
Reageren
Een menstruatie komt ca 10-14 dagen na de eisprong pas op gangAnoniem12 september 2016 om 11:49Ben er zelf ook van overtuigd dat het een doorbraakbloeding is. Maar is het mogelijk dat ik in de dagen dat ik geen pil slikte tot de periode van het bloeden een eisprong heb gehad?
Lees regelmatig dat als vrouwen in de eerste week de pil vergeten dat ze een eisprong kunnen krijgen en zwanger kunnen raken. Maar hoe zit dat als je bewust stopt met de pil in de eerste week? Krijg je dan hoe dan ook een doorbraakbloeding ook als je een eisprong hebt gekregen en het eitje is bevrucht?
ReagerenJohn (moderator)
12 september 2016 om 15:05Bij een doorbraakbloeding is er geen eisprong.
Reageren
Zoals ik al schreef: als er een eisprong was, komt de bloeding die dan een menstruatie is pas 10-14 dagen later.
Als er eenneisprong geweest zou zijn er een eitje bevrucht zou zijn, had je niet binnen 4 dagen een bloeding gehad of door de bloeding was een zwangerwchap niet meer mogelijk.