Zoeken Vraag het forum

Vragen over spiraaltje en contact bloeding

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo.

Ik heb sindskort een nieuwe gynocoloog. Deze adviseerde mij om met de pil te stoppen (ben 45 en gebruik Zoely) en een spiraaltje te nemen. Ik gebruikte de pil eigenlijk hoofdzakelen tegen menstruatiepijnen en vind het wel erg fijn dat ik geen menstruatie meer heb, omdat ik veel zwem.

Laatste heb ik een keer een stopweek ingelast omdat ik last kreeg van doorbraakbloedingen. Mijn menstruatie was echter minimaal, eigenlijk maar 1 dag en ook niet erg veel.

Als ik met de pil stop en een spiraaltje laat aanbrengen, wordt ik dan weer ongesteld? Want dat wil ik dus niet.

Merk je helemaal niets van een spiraaltje? Ook de touwtjes niet?
    Merkt je partner de touwtjes bij het vrijen?

Verder heb ik nogal eens last van contactbloeding tijdens het vrijen. Heeft een spiraaltje hier invloed op?
    Ik heb twee keer cellen die uit de baarmoeder in mijn vagina kwamen laten etsen. Na een derde onderzoek bleek dat dit helemaal in orde was.
    Wel heb ik 2 keer een keizersnede gehad, misschien heeft dit iets met dat bloeden te maken?
    Ik heb nu OeKolp forte Ovula 0,5 mg, oestrogeen tabletten gekregen. Daar moet ik er iedere avond 1 vaginaal inbrengen. Volgens de arts verdikt dat mijn slijmhuid waardoor er minder kans op contact bloeding is.

Heeft iemand ervaring hiermee. Of zijn er mensen die contact bloeding op een andere manier hebben opgelost?
    Wordt er erg onzeker van en vind het zelfs genant. Vind het voor mijn partner erg vervelend.

Dank

2 reacties
    Reageren
    Anoniem

oja.

Nog even het volgende:
    Er is een uitstrijkje gemaakt, alles was goed. Ook geen poliepen aanwezig, geen SOA, en de arts heeft met een echo ook niets vreemds ontdekt.

Reageren
    John (moderator)

Als je een spiraal laat plaatsen, kan het zijn dat je weer ongesteld wordt. In de regel is dat dan wel van korte duur. de kans is minder wanneer de spiraal nog tijdens het pilgebruik wordt geplaatst.

De spiraal zelf en ook de draadjes voel je zo niet. Ook je partner niet.

Of de spiraal invloed heeft op de contactbloedingen is niet te zeggen. Dat zul je moeten afwachten.
    De medicatie die je hebt gekregen kan er wel voor zorgen dat er minder contactbloedingen zijn.

Reageren
Reageer op: Vragen over spiraaltje en contact bloeding
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.