- L. Mirena25 december 2016 om 07:04
Hallo, hier ben ik alweer
Afgelopen week had ik een topic geplaatst omdat ik een tussentijdse bloeding had gehad (heb een Mirena spiraal). Ik was hier al even ongerust over maar mijn dokter zei dat het normaal kon zijn en dat een spiraal echt niet makkelijk en rap verschuift. De bloedingen (lichte kleurvegen infeite) hebben ongeveer een week geduurd en zat nu reeds enkele dagen terug zonder bloedingen, en zag er geen kwaad meer in. Nu heb ik echter afgelopen vrijdag terug wat spotting/bloedverlies gekregen. Liefst van al wou ik direct naar mijn dokter bellen of langsgaan, maar toen ik belde was er een automatisch bericht dat de praktijk gesloten was die dag :/ waarschijnlijk door de feestdagen neem ik aan. Zelf zat ik op een feest bij schoonfamilie ver weg van huis dus wist ook niet waar ik daar terecht zou kunnen. Nu vraag ik me af of dit normaal kan zijn, want ik maak me altijd direct zorgen, of ofdat ik me terecht zorgen maak. Zodra ik kan ga ik bij de dokter langs, maar tot dan zou ik toch graag ietwat meer weten zodat ik toch ietwat van de feestjes kan genieten waar ik nu in overvloed naartoe moet… ik ben de afgelopen dagen ook wat ziek geweest (koorts, hoesten), maar weet niet of dit er iets met te maken zou kunnen hebben. Intussen vrees ik toch ook voor de betrouwbaarheid van mijn spiraal. Ik heb nu sinds donderdag/vrijdag al mijn ‘activiteiten’ gestaakt tot ik meer weet maarja… ben zo ongerust.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
25 december 2016 om 10:04Dat zijn toch op zich vrij normale verschijnselen, zeker in het begin als je de mirena nog niet zo lang hebt.
Uit de bijsluiter:
Als gevolg van de werkzame stof (levonorgestrel) zal het menstruatiepatroon veranderen. In de eerste paar maanden treedt er meer onregelmatig bloedverlies op, daarna vermindert de menstruele bloeding aanzienlijk en kan deze zelfs na verloop van tijd helemaal wegblijven.
Reageren