Zoeken Vraag het forum

Tussentijdse bloeding Spiraal

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Louise

Hallo allemaal, ik heb afgelopen week wat tussentijdse bloeding/spotting gehad.
    Ik was eerst helemaal in paniek in de vrees dat mijn spiraal niet meer goed zou zitten, maar de dokter stelde me al gauw gerust dat dit normaal is/kan zijn.
    Nu las ik wel op internet dat je na iedere menstruatie je spiraal moet laten controleren of deze nog goed zit. Ik zou dit nu niet echt een menstruatie noemen, aangezien het echt weinig was. Moet ik dan alsnog naar de dokter om het te laten controleren, of is dit een fabeltje?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoe lang heb je de spiraal?

Dat is namelijk eigenlijk alleen van toepassing na de eerste menstruatie na het plaatsen van de spiraal

Reageren
    Louise

Ik heb hem sinds afgelopen zomer (Juni of Juli).

Reageren
    John (moderator)

Misschien goed om dat toch een controle te laten doen.

Reageren
Reageer op: Tussentijdse bloeding Spiraal
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.