Zoeken Vraag het forum

Doorbraakbloeding stopt niet spiraal

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hi,

Ik heb sinds 31 december 2021 een koperspiraal laten zetten. Na het zetten was mijn menstruatie regelmatig. Nu alleen heb ik sinds 14 dagen elke dag bloedverlies. Het waren eerst een aantal druppels, toen werd het voor twee dagen wat meer (leek op een menstruatie dag 1) en sindsdien is het veel minder, maar nog steeds elke dag

Ik zou vorige week ongesteld moeten worden, maar dit is (denk ik) niet gebeurd. Ik verlies elke dag slijm met daarin wat bloed. Deze is vaak bruinig van kleur, maar soms ook roze en rood.
    Ik ben heel erg gestresst en ik hoop dat iemand mij wat informatie kan geven.
    Ik wil volgende week de dokter bellen voor een afspraak. Ik had ze al gebeld maar ik moest van hun 4 weken afwachten. Nu ben ik pas 2 weken verder maar vind het toch eng allemaal. Ik ben trouwens 20 jaar oud.

Ik hoop dat iemand info heeft, bedankt!

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan toch een gevolg van de spiraal zijn. Kijk toch dat je een afspraak bij de huisarts krijgt. Ik vind 4 weken erg lang. Niet laten afschepen

Reageren
    Anoniem

Hi, bedankt voor uw reactie.

Is het een veelvoorkomende bijwerking dat een doorbraakbloeding/spotting zo lang duurt? Ik heb namelijk ergens gelezen dat in beide gevallen het maximaal 4 dagen duurt. Ik heb nogal last van ziekteangst dus ik ben meteen bang dat het iets ernstigs is. Of kan het zijn dat mijn spiraaltje verschoven is?

Ik ga maandagochtend meteen bellen voor een afspraak, bedankt!

Reageren
    John (moderator)

Door het plaatsen van een spiraal kunnen er wel onregelmatige bloedingen optreden

Reageren
    Anoniem

Maar ik had dat de eerste 2 maanden niet, of maakt dat niet uit?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan

Reageren
Reageer op: Doorbraakbloeding stopt niet spiraal
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.