Goedenavond,
Sinds eind mei heb ik een mirena spiraal. Ik heb veel last van onregelmatig bloedverlies gehad. Vorige week bloedde ik na aanraking van mijn baarmoedermond en vanavond had ik dit weer. Kan je door het aanraken van de baarmoedermond een restje bloed opwekken? Het was helderrood en daarna kreeg ik ook wat buikkrampen. Ik heb sinds een paar dagen ook wat menstruatieklachten, zoals gespannen borsten en buikpijn af en toe.
Dat heb ik vorige week toen ik het voor het eerst merkte direct gedaan. De huisarts heeft gekeken en dacht aan menstruatiebloed en zag niks bijzonders.
Waar denkt u aan als ik vragen mag?
Ik zou het niet weten,op dit forum zijn geen artsen. Vandaar dat ik zei dat ik er mee naar de huisarts zou gaan
Okee, dat begrijp ik. Alleen soms zegt de moderator iets geruststellends en daar was ik een beetje naar op zoek.
Dat heeft je huisarts ook al gedaan,daar zou ik dan op vertrouwen. Die zal er na onderzoek toch het beste iets over kunnen zeggen
Daar heeft u gelijk in. Ik heb erg last van hypochondrie en daardoor zorgt dit voor veel angsten. Helaas steekt dat dit op dit soort momenten snel de kop op.
Ik zou het zo helaas niet kunnen zeggen. Ga met de klachten naar de huisarts
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Het is daarna overgegaan op roze afscheiding en later meer bloed. Het lijkt of mijn menstruatie is begonnen. Deze is dus nog onregelmatig sinds de spiraal. Zou het dan toch gewoon de menstruatie zijn?
De huisarts had vorige week al gekeken en zag toen bloed rondom de spiraal zitten. Het komt dus wel daar vandaan lijkt mij.
Ik kan daar zo ook geen antwoord op geven. Het kan natuurlijk je menstruatie zijn
Mag ik vragen hoelang u de spiraal heeft? Mijn vriendin heeft namelijk dezelfde klachten gehad in het begin. Deze zijn na verloop van tijd verdwenen.
@John, dat snap ik, maar ik denk toch dat het mijn menstruatie is die eraan komt. Ik heb ook buikpijn en andere klachten die ik herken. Gelukkig was in januari het uitstrijkje nog helemaal goed, dus ik probeer daar op te vertrouwen.
@Anoniem, ik heb de spiraal sinds eind mei. Dus het kan ook nog tot een half jaar onregelmatig zijn. Maar uw vriendin had dit dus ook en het hoorde allemaal bij de spiraal?
Ja dat hoorde allemaal bij de spiraal. Ze heeft de eerste maanden last van hevige bloedingen gehad inclusief menstruatie klachten. Dit is na verloop van tijd overgegaan. Alleen de buikpijn klachten zijn blijven bestaan. Maar dit was normaal volgens de arts. De tijd tussen de klachten en het zetten van de spiraal heeft ongeveer 4 maanden geduurd en namen geleidelijk af.