Home / Anticonceptie & abortus / Pil vergeten 12de dag op strip
Hey,
Mijn vriendin is haar pil vergeten op dag 12(woensdag) van de strip. Ze heeft die pil niet ingenomen(weggegooid) en de dag erna(donderdag) wel opnieuw ingenomen, nu hebben we wel (zaterdag) onveilig seks gehad.
Is er mogelijke kans op zwangerschap, wat moet ze doen?
Als een pil wordt vergeten in de tweede week van de strip, is dat geen probleem.
Wel ervoor zorgen dat de rest van de pillen goed wordt ingenomen.
De pil werd vergeten op de 12de dag en de 15de dag(vandaag) hadden we onveilige seks.
Haal ik best een morning after of niet?
Ben bang dat ze toch zwanger is omdat ze hem gewoon weggegooid.heeft.
Zoals ik al schreef: Als er een pil wordt vergeten in de tweede week van de strip is dat verder geen probleem. De rest van de pillen moet wel correct worden ingenomen.
Waarom heeft ze de pil weggegooid?
Ze had gehoord dat 2 pillen op 1 dag innemen slecht voor je zou zijn..
De 12de pil op haar strip is weggegooid en de 15de pildag hebben we seks gehad.
Volgens de dokter moest ik morning after halen. Ben hem gaan halen en ze heeft die genomen.
Ze heeft wel vandaag(1dag na seks) last van bloedverlies. Had ze ook deze week, zei ze.
Hopelijk is ze niet zwanger
Ik denk dat het goed is om toch maar eens de bijsluiter goed te lezen. 2 pillen kan toch echt geen kwaad.
Maar na 1 dag kan ze dus nog niet zwanger zijn en al helemaal geen zwangerschapssymptomen krijgen.
Ik vind de dokter toch wat voorbarig met de de morning after pil.
Op deze site kun je alles vinden over wat te doen bij vergeten pillen.
http://www.anticonceptie-online.nl/help.htm
Dit is de info die de huisartsen in de praktijk gebruiken:
2 of 3 pillen vergeten in de 2e week van de pilstrip:
Neem de laatst vergeten pil alsnog in. Maak de strip af.
Een aanvullend voorbehoedmiddel is niet nodig.
De twaalfde dag is dus in de tweede week van de strip.
Idd.
De dokter zei morning after, was wel dokter van wacht.
En de apotheek zei, dat het geen probleem was.
Volgens die site kan het idd geen probleem zijn.
Ze heeft die morning after 17u na onveilig seks genomen.
Dus ik vermoed dat iedere kans op zwangerschap zo goed als uitgesloten.
Hoe zou jij die kleine bloedingen verklaren vandaag en eerder deze week rond de periode van het vergeten van haar pil rond dag 12 dus.
Ze heeft enkel de 12de pildag haar pil NIET ingenomen.
Overal lees ik dat dit geen kwaad kan, maar toch adviseerde die dokter van morning after te halen..
Ze is ook bang dat die morning after pil of eventueel abortus haar minder of onvruchtbaar zou maken.
Een vergeten pil kan voor een bloeding zorgen.
Daarnaast zou het een contactbloeding geweest kunnen zijn. Dat is moeilijk te zeggen. Als de bloedingen vaker optreden is het wel goed om even naar de huisarts te gaan.
Over de Morning After Pil hoeft ze zich echt geen zorgen te maken. Als die zo gevaarlijk zou zijn was ze niet vrij verkrijgbaar.
Wat denk jij over een de gevolgen van morning after of abortus voor de vruchtbaarheid.
Wordt deze verminderd? Of is er kans op onvruchtbaarheid? Wil het mijn vriendin volledig uitleggen maar ze hoort van veel mensen dat negatief effect heeft op de vruchtbaarheid.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Ze moet nu nog 5 pillen nemen van haar strip.
De vruchtbaarheid wordt door de morning after pil zeker niet beïnvloed en veroorzaakt ook geen onvruchtbaarheid. Als dat zo zijn zou de MAP beslist niet vrij verkrijgbaar zijn.
Dus een pil vergeten of een pil niet innemen is eigenlijk hetzelfde? en kan dus in dit geval(2de week) geen kwaad?
Ja dat is inderdaad hetzelfde. En in de tweede week kan dat geen kwaad.
Alleen in de eerste week is het een probleem.
Ook in de derde week hoeft het geen probleem te zijn als dan maar zonder stopweek wordt doorgegaan met de nieuwe strip
Dus als ik het goed opheb, is de eerste week een probleem omdat dat de 2de week is in de cyclus en de ongeveer de tijd waar de eisprong plaatsvindt.
We hebben de week ervoor ook seks gehad(onveilig) maar ze is maar in de 2de week(12de dag pilstrip) haar pil vergeten en 15de dag pilstrip opnieuw seks.
Kan dat dan kwaad of niet?
Een vergeten pil in de eerste week zou inderdaad een eisprong tot gevolg kunnen hebben.
[quote]We hebben de week ervoor ook seks gehad(onveilig) maar ze is maar in de 2de week(12de dag pilstrip) haar pil vergeten en 15de dag pilstrip opnieuw seks.
[/quote] Seks in de eerste week in niet van belang in dit geval.
En nee, het kan dus geen kwaad.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!