Zoeken Vraag het forum

Tijdstip begin 1e pil na stopweek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goedemiddag,

Normaal neem ik de pil tussen 10 en 11 uur savonds. Gisteren moest ik weer beginnen met de 1e pil na de stopweek. Deze heb ik om 00.15 uur genomen dus ongeveer 2 uur na het normale tijdstip dat ik de pil neem.

In de bijsluiter staat dat een pil pas is vergeten als je deze niet binnen 12 uur neemt na het tijdstip waarop je de pil zou moeten nemen. Maar is dit ook zo als je weer met de pil begint na de stopweek?

Mijn vraag is of ik nu te laat ben met het beginnen van de pil? De laatste pil voor de stopweek heb ik rond half elf genomen en gisteren om kwart over 12. Ik heb gisteren wel sex gehad.

Op het internet lees ik verschillende verhalen en in de bijsluiter staat ook niet duidelijk of die 12 uur regel binnen het normale tijdstip ook na de stopweek geldt.

6 reacties
    Reageren
    Anoniem

Dat is niet te laat hoor! Stel je voor je had hem pas een hele dag later ingenomen, dan kon je misschien een MAP halen etc. Maar voor nu niks aan de hand.

Reageren
    Anoniem

Ok bedankt voor je antwoord. De 12 uur extra geldt ook als je weer begint na de stopweek? Of maakt het niet veel uit als je 11 uur savonds met de pil begint na de stopweek als je de laatste pil voor de stopweek om 9 uur savonds hebt genomen?

Wat bedoel je met een hele dag later, 24 uur? Dus als je de pil pas bijvoorbeeld donderdagavond 11 uur neemt en het eigenlijk woensdagavond 11 uur had gemoeten?

Sorry voor de vele vragen.

Reageren
    John (moderator)

Een paar uurtjes verschil maakt echt niets uit. Meer dan 12 uur na het gebruikelijke tijdstip is wel een probleem.

Reageren
    Anoniem

Dat mag je gewoon vragen! Ik ging een beetje uit van 24 uur, maar idd wat Tandor zegt, 12 uur klinkt misschien wel logischer. In elk geval, deze 1,5 uur zijn geen enkel probleem. Zo nauw hoef je het ook weer niet te nemen!

Reageren
    Anoniem

Dus als ik het goed begrijp maakt het ook niet uit dat het de eerste pil na de stopweek is die een paar uur later dan normaal wordt genomen? En de sex die ik heb gehad op de laatste dag van de stopweek en de dag van de 1e pil is gewoon beschermd zoals normaal?

Super bedankt voor jullie snelle reacties.

Reageren
    John (moderator)

Het maakt inderdaad niets uit en je bent ook gewoon beschermd.

Reageren
Reageer op: Tijdstip begin 1e pil na stopweek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.