Zoeken Vraag het forum

Zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo, ik slik de pil maar vorige maand ben ik 2 weken lang misselijk geweest en in mijn stopweek gewoon ongesteld geworden. Weer aan een nieuwe strip begonnen en nu zit ik in mijn 3e week en voel me weer licht misselijk en heb pijnlijke borsten.. Maar als je een bloeding hebt gehad in je stopweek mag je er toch vanuit gaan dat je niet zwanger bent?

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je de pil op tijd neemt en er geen bent vergeten, is er geen reden om aan te nemen dat je zwanger bent.
    De klachten die je nu hebt zouden veroorzaakt kunnen worden omdat je in de laatste week van de strip zit en je stopweek er aan zit te komen

Reageren
    Anoniem

Ja klopt zou kunnen vind t alleen erg vreemd dat de klachten weer terug komen. Ik heb gelezen dat als je een bloeding hebt in de stopweek de kans nihil is om zwanger te zijn en ik ben naar mijn weten nooit een pil vergeten… Ik vind t alleen erg vreemd

Reageren
    John (moderator)

Hoe lang slik je de pil al?

Reageren
    Anoniem

Een jaar ongeveer

Reageren
    Anoniem

Ik heb ook na mijn laaste stopweek, dus toen ik gewoon een bloeding had, geen seks meer gehad…

Reageren
    John (moderator)

Dan is het al helemaal onwaarschijnlijk dat je zwanger bent. Als de klachten blijven terugkomen, ga dan naar de huisarts en overleg om een andere pil te gaan gebruiken.

Reageren
    Anoniem

Ben ik weer haha, ik maak me toch wel een beetje zorgen omdat ik ook een raar gevoel heb in mijn buik en pijnlijke borsten blijf houden en duizelig ben zo af en toe en ook misselijk ik moet als het goed is vrijdag ongesteld worden. Ik lees allemaal spook verhalen op forums. De kans is nihil dat je zwanger bent als je een bloeding hebt gehad in je stopweek maar toch ik zit er gewoon zo mee.

Reageren
    John (moderator)

Doe dan een zwangerschapstest of ga naar je huisarts.

Reageren
Reageer op: Zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.