- Anoniem27 juni 2018 om 12:22
Ik slik sinds twee maanden geleden de pil en heb de 2e maand meteen doorgeslikt en de tweede strip vandaag afgesloten. Ik heb hem elke dag heel trouw geslikt. Ik heb een week geleden voor het laatst seks gehad zonder condoom en voor het eerste seks zonder condoom nadat ik de eerste strip volledig heb afgemaakt. Ik voel me sinds een paar dagen ‘s ochtends een beetje misselijk en ik heb last van buikpijn vanaf het moment dat ik de tweede strip doorslikte. Kan ik zwanger zijn of zijn dit bijwerkingen van de pil? Ik heb wel de laatste paar dagen een doorbraakbloeding gehad (ik heb best een lichte pil). Is zwangerschap dan uitgesloten? En als ik ongesteld word de komende dagen is de zwangerschap dan ook uitgesloten?
Av bedankt!
Anoniem
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 juni 2018 om 17:22Er is geen reden om te denken dat je zwanger zou zijn, als je de pil goed hebt gebruikt. Je had alleen meteen een stopweek moeten starten toen je de doorbraakbloeding kreeg. Het is mogelijk dat je niet ongesteld wordt omdat je al de doorbraakbloeding hebt gehad, maar dat zul je even moeten afwachten.
ReagerenAnoniem27 juni 2018 om 20:56Toen ik de doorbraakbloeding kreeg hoefde ik nog maar 3 pillen te slikken. Ik dacht dat het veiliger was als ik de strip afmaakte, maar dat maakt dus niet uit? En ik kan dus gewoon zonder condoom een geslachtsgemeenschap hebben? Ook in de komende stopweek?
Bedankt!
Anoniem
ReagerenJohn (moderator)
27 juni 2018 om 21:26Als je een doorbraakbloeding krijgt als je de pil doorslikt, kun je beter meteen een stopweek inlassen. Voor de bescherming van de pil maakt dat verder niet uit.
Reageren
Je bent gewoon beschermd