Zoeken Vraag het forum

Prikpil man. Voor -en nadelen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste,

Mijn vriendin is sinds kort gestopt met de pil, omdat ze erg veel last kreeg van de hormonale bijwerkingen die de pil met zich meebracht. Zij vindt dat wij de last van anticonceptie moeten delen en daar ben ik het met haar mee eens. Ik ben dus eens rond gaan zoeken naar anticonceptiemiddelen voor mannen, maar op wat niet goedgekeurde ‘wondermiddelen’ na kwam er niet zoveel naar voren. Alleen de prikpil voor mannen blijkt een optie te zijn, want aan een vasectomie wil ik op dit moment niet.
    Ik had hier eigenlijk nog niet van gehoord en de eerste search results erover komen van vrij oude artikelen. Uiteraard wil ik eerst wat meer erover weten voordat ik een naald in mijn kont druk, dus bij deze een aantal vragen.

1. Hoe veilig is de prikpil voor mannen, percentsgewijs?
    2. Hoeveel kost de prikpil per keer (viermaal per jaar, als ik het goed heb)?
    3. Zijn er mogelijke positieve bijwerkingen aan verbonden (afgezien dat het ter anticonceptie is)?
    4. Zijn er mogelijke negatieve bijwerkingen aan verbonden?
    5. Mijn vriendin zoekt mij binnen tien dagen op rondom kerst. Ik kan voor die tijd een afspraak maken bij mijn huisarts. Kan ik op dat moment onmiddellijk een prikpil krijgen, of moet er eerst het één en ander worden onderzocht? Kan ik onmiddellijk veilig seks hebben na het krijgen van de prik?
    Met de laatste vraag doel ik op het niet kunnen bezwangeren van mijn vriendin. Ik ben mij er van bewust dat de prikpil het overdragen van SOA’s niet verhindert, maar ben van mening dat wij ons hier ook niet tegen hoeven te beschermen.

Alvast hartstikke bedankt voor de reactie en een fijne dag gewenst.

Met vriendelijke groet,
    T.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Kijk op onderstaande link voor meer info.
    http://www.prikpil.com/prikpil-voor-mannen/

Over de vergoeding kun je beter contact opnemen met je verzekeraar. Voor de prijs neem je contact op me de apotheek.

Voor het overige zou ik je aanraden om een afspraak te maken bij je huisarts en de voor en nadelen met je arts te bespreken.

Reageren
Reageer op: Prikpil man. Voor -en nadelen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.