- Anoniem9 februari 2015 om 16:25
Hallo,
Vandaag ben ik met mijn vriendin voor de prikpil geweest, we hebben een vaste relatie en vinden condooms irritand worden, we gebruiken ze natuurlijk wel altijd. Toch zijn goeie condooms best duur, maar zoals ze zeggen… goedkoper dan pampers.
Mijn vriendin heeft momenteel geen menstruatie en heeft gewoon Depo-Provera 150 gekregen. Injectie in haar bilspier. Vanaf wanneer werkt dit? De ene dokter zei na 7 dagen, de andere zei pas na de 2e prik over 12 weken.
Wij zoeken naar wat duidelijkheid.
Dankuwel
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 februari 2015 om 17:18Als de prikpil wordt gegeven in de eerste dagen van de menstruatie is ze meteen werkzaam. Buiten de menstruatie duurt dat 4 weken.
ReagerenAnoniem9 februari 2015 om 18:41Is het dan net zo betrouwbaar dat het eventueel zonder condoom kan?
ReagerenJohn (moderator)
9 februari 2015 om 19:02Na 4 weken wel. Als ik het goed heb begrepen had ze geen menstruatie toen ze de prikpil kreeg.
ReagerenAnoniem29 februari 2016 om 17:38klopt dit echt? Kan je me een link doorsturen waar ik dit kan lezen?
ReagerenJohn (moderator)
29 februari 2016 om 18:32https://www.mchaaglanden.nl/stimulansz/onderzoeken-en-behandelingen/prikpil
Uit de tekst:
Reageren
[quote]Als u de injectie de eerste keer aan het begin van uw menstruatie krijgt, werkt hij meteen. Wanneer u hem later krijgt, dan moet u de eerste vier weken een ander voorbehoedmiddel gebruiken.[/quote]