- Stephie5 juni 2018 om 23:24
Hallo,
Ik heb op 9 maart 2018 mijn eerste prikpil gehad en die zou ongeveer 9 juni nog eens gezet moeten worden. Ik wil er echter mee stoppen door een te grote hoeveelheid bijwerkingen die gedurende de hele periode aanhielden. Ik wil echter weten of ik na eenmalig gebruik van deze vorm van anticonceptie mijn menstruatie ook een half jaar zal uitblijven of het minder lang zal duren. Ik kan hierover niks vinden en krijg geen direct antwoord van mijn huisarts. Misschien dat iemand mij hier kan helpen?Alvast van harte bedankt!
Groetjes,
Stephie2 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 juni 2018 om 23:31Daar kan ook niemand je antwoord op geven. Dat zal toch voor iedereen anders zijn. Je zult het moeten afwachten
ReagerenCatootje6 juni 2018 om 13:19Hormonale anticonceptie werkt ontregelend op je eigen hormoonhuishouding, verlaagt het serotonine en werkt verhogend op het cortisol. Tevens zorgt hormonale anticonceptie voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen in je lichaam, waaronder zink. Beste zou zijn om je lichaam wat te ondersteunen hierin, met volwaardige voeding, bepaalde voedingssupplementen en wellicht andere natuurlijke middelen maar dan zou je advies moeten vragen op natuurgeneeskundig gebied, iemand die verstand heeft van de hormoonhuishouding.
Reageren