- Anoniem28 september 2015 om 03:05
Hallo tandor!
ik heb een vraag aan u!
ik probeer overal op internet te vinden over deze informatie maar ik kan nergens het speciafieke antwoord vinden.
Ik heb afgelopen 2 jaar de normale pil gehad. Maar omdat ik het zo vaak vergat heb ik de prikpil gedaan de 1e in juni en de 2e zou op 3 september moesten maar werd uiteindelijk pas afgelopen vrijdag de 25e. door ook het vergeten van de prikpil te halen. Nu in die 2 weken tijd ben ik al ongi geweest. En onveilige seks gehad met me vriend gisteren. Maar ik lees dus veel dat mensen zwanger zijn geraakt door de prikpil. En dat ze ook zeiden zodra je weer ongesteld bent kun je dus weer vruchtbaar zijn. Klopt dit en heb ik kans op een zwangerschap? liefs roween.3 reactiesReagerenJohn (moderator)
28 september 2015 om 08:06Als er meer dan 89 dagen zitten tussen twee injecties, moet de arts eerst vaststellen of je niet zwanger bent en je moet de eerste 14 dagen na de injectie aanvullende maatregelen nemen om zwangerschap te voorkomen (bijvoorbeeld een condoom). Er is dus kans op zwangerschap.
Reageren
Ga dus naar de huisarts. Als je eerder geen onbeschermde seks hebt gehad zou je eventueel nog de Morning After Pil kunnen gebruiken. Binnen 72 uur na de onbeschermde seks.Anoniem28 september 2015 om 16:44Dankjewel voor je advies! super! nu snap ik het wel in ieder geval en ben inderdaad stom geweest. Had de condoom moeten gebruiken.
Reageren
is de kans groot dat ik zwanger ben dan?
GroetjesJohn (moderator)
28 september 2015 om 19:34Hoe groot de kans is kan ik je helaas zeggen.
Reageren
Ga in ieder geval z.s.m. naar de huisarts