Home / Anticonceptie & abortus / bloedverlies tijdens slikken pil
goedemorgen, ik slik nu vier maanden de pil en in de eerste maand heb ik bijna de hele maand bruinverlies gehad. dit kon volgens de dokter geen kwaad omdat mijn lichaam er nog aan moest wennen. in de tweede en derde maand kreeg ik zo'n tien dagen voor de stopweek last van spotting, dit duurde tot aan de stopweek. nu zit ik in de vierde maand en kreeg ik een week na de stopweek alweer last van spotting. nu, zo'n twee weken na de stopweek, begint het toch meer op een doorbraakbloeding te lijken. ik ben nooit een pil vergeten en heb altijd een stopweek gehouden. wel af en toe wat last gehad van zachtere ontlasting, maar geen diarree of zo. wel ben ik vorige week een beetje grieperig geweest.
wat kan ik nu het beste doen? stopweek inlassen of doorslikken? en wat kan de reden zijn van deze bloedingen? moet ik hiermee naar de huisarts? ik heb recent geen seks gehad.
De eerste maanden kunnen er inderdaad wat onregelmatige bloedingen optreden.
Het is mogelijk dat de pil niet sterk genoeg is. Ga dus terug naar de huisarts en overleg of een andere pil niet een betere oplossing zou zijn.
Ik zou de strip waar je nu mee bezig bent wel gewoon afmaken.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!