Zoeken Vraag het forum

twee keer morning afterpil gebruikt, niet zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Afgelopen week ben ik op vakantie geweest en heb seks gehad waarbij het fout ging met de condoom.
    Ik gebruik de pil waarbij ik hem 2 keer vergeten ben of de volgende dag pas heb genomen.
    In de 2de week één keer de pil en in de 3de week een pil. Ik was van plan om door te slikken, omdat ik tijdens mijn vakantie niet ongesteld wil wezen.
    De derde week heb ik de pil woensdag avond vergeten en de volgende dag niet meer ingenomen. Die zaterdag nacht heb ik seks gehad en de volgende morgen rond 12 uur de morning afterpil genomen. Die avond heb ik gewoon weer de pil geslikt.
    Afgelopen woensdag heb ik weer nachts seks gehad. Tijdens de seks bloedde ik en de volgende morgen ook nog een beetje, ’s middags was dit weer over. Die ochtend had ik met de vrouw van de apotheek overlegd dat ik de volgende dag moest terug komen als het bloeden niet was gestopt. De volgende morgen (vrijdag morgen) ben ik weer terug gegaan en heb weer één genomen.
    Het communiceren ging wat moeizaam, omdat we niet helemaal dezelfde taal spraken).
    De apotheker zei dat ik over twee week naar de dokter moet gaan. Ook dat ik twee week door moet slikken van de pil. Ik wou anders nou aan de stopweek beginnen. Verder zei ze dat ik de eerst volgende morning afterpil pas over een jaar mag gebruiken.

Mijn vragen zijn:
    – Ben ik zwanger?
    – Na hoeveel dagen kan ik testen dat ik zwanger ben?
    – Tot hoelang moet ik door slikken?
    – Hoe komt het dat ik bloedde tijdens de seks en de volgende dag?
    – Wanneer mag ik pas weer een morning after pil gebruiken? (even weten voor het geval dat).

Alvast bedankt voor het reageren en sorry voor dit lange verhaal.

Met vriendelijke groet,

Anoniempje.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De pil vergeten in de tweede week was verder geen probleem.
    Na het vergeten van de pil, was de MAP niet nodig geweest als je de strip verder afmaakt en doorgaat met de nieuwe strip zonder stopweek.
    Voor deze gevallen zit er een bijsluiter bij die pil…..
    De bloeding is waarschijnlijk ontstaan door de vergeten pil of het was een contactbloeding. Je moer de pil inderdaad even 2 weken doorslikken.
    Je hoeft ook geen jaar te wachten als je weer een keer een MAP nodig zou hebben. Lees ook een keer de bijsluiter over hoe te handelen met vergeten pillen.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor het reageren,

Op vakantie had ik de bijsluiter van de pil niet bij me.
    De MAP bijsluiter was in het Bulgaars dus dat ging moeilijk.

Verder dus 2 weken doorslikken.

Reageren
    John (moderator)

Inderdaad 2 weken doorslikken of de strip gewoon afmaken kan ook.

Reageren
Reageer op: twee keer morning afterpil gebruikt, niet zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.