Home / Anticonceptie & abortus / 2x morning after pil, uitblijven menstruatie
Ik slik normaal de pil, maar doordat ik hem een weekend vergeten was mee te nemen, hebben mijn vriend en ik afgelopen maand seks gehad met condoom. Helaas scheurde het condoom en hebben we de dag erna de morning after pil gehaald. 3 dagen later hebben we weer seks gehad, waarop wederom het condoom scheurde (slecht pakje?). Dus weer naar de winkel en morning afterpil genomen.
Nu ben ik al een week of 3 over tijd met mijn menstruatie, zwangerschapstest gedaan en die was (gelukkig) negatief, maar ik ben er toch niet echt gerust op. Ik weet dat het wel eens overgeslagen kan worden, helemaal omdat ik de pil dus niet heb doorgeslikt deze maand en 2x een morning after pil heb gehad, maar ik heb wel al anderhalf week last van buikkrampen die ik normaal alleen heb bij menstruatie.
Heeft iemand hier ervaring mee of iets?
[quote]waarop wederom het condoom scheurde (slecht pakje?)[/quote] Dat zal het niet zijn!
Of te wilde seks of het condoom niet goed gebruikt is waarschijnlijker.
2 x achter elkaar de MAP nemen is natuurlijk een aanslag op je hormoonstelsel. Je cyclus raakt hierdoor wel in de war. Heb je ook geen bloedingen gehad na het nemen van de MAP? Wanneer heb je de laatste MAP genomen?
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!