Zoeken Vraag het forum

Anticonceptiepil EN morning after pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anna Roos

Hey! Raar verhaal, maar ik kom er zelf niet zo goed meer uit dus ik dacht ik vraag het hier!

Ik ben vorige week begonnen met de anticonceptiepil nadat ik een aantal jaar was gestopt. Een maand geleden scheurde het condoom en heb ik meteen de morning after pil genomen en besloten om weer met de anticonceptiepil te beginnen. De eerste pil heb ik vorige week woensdag geslikt op de dag dat mijn menstruatie begon. Nu was mijn menstruatie zo licht, dat het de volgende dag al praktisch over was. Mijn cyclus  is sowieso kort en onregelmatig en ik weet dat de morning after pil invloed kan hebben op je volgende cyclus, maar dit keer was het zo licht dat ik besloot om een zwangerschapstest te doen. Die was negatief dus ik ben doorgegaan met de pil. Afgelopen zondag heb ik seks gehad, maar is het condoom weer gescheurd. Omdat ik door mn lichte menstruatie twijfelde of ik wel echt ongesteld ben geweest of dat het een doorbraakbloeding was, heb ik besloten om nogmaals de morning after pil te nemen de volgende ochtend. Nu is mijn vraag of ik  gewoon weer veilig ben, of dat ik eerst een pilstrip moet afmaken doordat de morning after pil invloed heeft gehad op de werking van de anticonceptiepil?

Alvast bedankt!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je bent pas weer beschermd door de pil, na de volgende stopweek

Reageren
    Bijbaan

De MAP heeft geen invloed op de werking van de pil volgens mij, maar gezond is het niet om zo vaak een MAP te slikken. Als je menstruatie wel echt was, dan ben je direct beschermd. Was dit niet het geval, dan ben je 7 dagen na de start van de pil beschermd (dus niet per se pas na de volgende onttrekkingsbloeding).

Reageren
    John (moderator)

De MAP heeft wel invloed op de werking van pil, als je de MAP tijdens pilgebruik gebruikt.
    Als je d MAP gebruikt tijdens het pil slikken, ben je NIET meer door de MAP beschermd, tot na de volgende stopweek. Je moet de strip wel gewoon verder afmaken

Reageren
Reageer op: Anticonceptiepil EN morning after pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.