- Anna Roos24 januari 2019 om 02:15
Hey! Raar verhaal, maar ik kom er zelf niet zo goed meer uit dus ik dacht ik vraag het hier!
Ik ben vorige week begonnen met de anticonceptiepil nadat ik een aantal jaar was gestopt. Een maand geleden scheurde het condoom en heb ik meteen de morning after pil genomen en besloten om weer met de anticonceptiepil te beginnen. De eerste pil heb ik vorige week woensdag geslikt op de dag dat mijn menstruatie begon. Nu was mijn menstruatie zo licht, dat het de volgende dag al praktisch over was. Mijn cyclus is sowieso kort en onregelmatig en ik weet dat de morning after pil invloed kan hebben op je volgende cyclus, maar dit keer was het zo licht dat ik besloot om een zwangerschapstest te doen. Die was negatief dus ik ben doorgegaan met de pil. Afgelopen zondag heb ik seks gehad, maar is het condoom weer gescheurd. Omdat ik door mn lichte menstruatie twijfelde of ik wel echt ongesteld ben geweest of dat het een doorbraakbloeding was, heb ik besloten om nogmaals de morning after pil te nemen de volgende ochtend. Nu is mijn vraag of ik gewoon weer veilig ben, of dat ik eerst een pilstrip moet afmaken doordat de morning after pil invloed heeft gehad op de werking van de anticonceptiepil?
Alvast bedankt!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 januari 2019 om 23:25Je bent pas weer beschermd door de pil, na de volgende stopweek
ReagerenBijbaan25 januari 2019 om 08:45De MAP heeft geen invloed op de werking van de pil volgens mij, maar gezond is het niet om zo vaak een MAP te slikken. Als je menstruatie wel echt was, dan ben je direct beschermd. Was dit niet het geval, dan ben je 7 dagen na de start van de pil beschermd (dus niet per se pas na de volgende onttrekkingsbloeding).
ReagerenJohn (moderator)
26 januari 2019 om 00:47De MAP heeft wel invloed op de werking van pil, als je de MAP tijdens pilgebruik gebruikt.
Reageren
Als je d MAP gebruikt tijdens het pil slikken, ben je NIET meer door de MAP beschermd, tot na de volgende stopweek. Je moet de strip wel gewoon verder afmaken