- Anoniem30 juni 2015 om 07:04
Hallo , ik heb een vraag ik heb 3 weeken lang niet me pil kunnen gebruiken omdat me apotheek ze niet pp voorraad meer had en ik had ze thuis ook niet meer leggen , in die tussen tijd vaak sex gehad met mijn vriend (onveilig) is het mogelijk om zo snel zwanger te worden nee toch ? Zou vandaag ongesteld moeten worden , ik heb nu wel een nieuwe pil strip leggen wat is het beste om te doen ? Help !!! Met een nieuwe strip beginnen of afwachte of ik ongesteld word ?? Hoop dat jullie me kunnen helpen ! Groetjes
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 juni 2015 om 08:07Het is sowieso de bedoeling dat je even wacht totdat je ongesteld bent voordat je met de pil begint. Dan is ze namelijk meteen vanaf de eerste pil weer werkzaam.
Reageren
Als je in die 3 weken onbeschermde seks hebt gehad, kun je zeker wel zwanger worden. Dat was dus niet verstandig om te doen. Als je menstruatie uitblijft, doe dan een zwangerschapstest, of nog beter: ga even naar je huisarts.Anoniem30 juni 2015 om 08:32Oke dan wacht ik het wel even af ,meestal word ik meteen 2 dagen nadat ik gestopt ben met de pil ongi , en als me menstruatie uitblijft wanneer is het dan verstandigst om een zwangerschap test te doen ? Alvast bedankt voor de reactie ! Groetjes
ReagerenJohn (moderator)
30 juni 2015 om 08:40[quote]meestal word ik meteen 2 dagen nadat ik gestopt ben met de pil ongi [/quote] dat is nu natuurlijk niet aan de orde want je hebt de pil 3 weken niet genomen.
Reageren
Het is mogelijk dan je menstruatie sowieso nog uitblijft omdat je dus met de pil bent gestopt. Dat maakt het iets moeilijker…..
Als je op het einde van de week niet ongesteld bent, doe dan een zwangerschapstest.Anoniem30 juni 2015 om 09:31Jaa idd dat is waar , in iedergeval bedankt ik wacht het even af !
ReagerenAnoniem2 juli 2015 om 06:25Pppff nog niet ongesteld , begin toch wel een beetje bang te worden had paar dagen geleden wel lichte krampjes maar niet zoals me menstruatie en gister ook heel even en nu weer nergens last van ,, welke zwangerschap testen zijn het betrouwbaars ???
ReagerenAnoniem2 juli 2015 om 07:06Het kan zo zijn dat je cyclus verandert is doordat je een tijdje geen pil hebt geslikt.
Alle zwangerschapstesten due verkocht worden zijn betrouwbaar, alleen hebben sommigen wat extra tools. Bij de kruidvat bijv. Heb je goedkope test die betrouwbaar zijn.
Neen even contact op met de huisarts of stel je vraag aan de assistente, deze kan je ook meer vertellen.
ReagerenAnoniem2 juli 2015 om 07:18Okee ik zal het nog ff afwachte na het weekend , en zal.me huisarts wel even bellen bedankt ! Groetjes
Reageren