Zoeken Vraag het forum

Pil vergeten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Isabelle

Hallo,

ik heb een aantal vragen!

Vorige week woensdag had ik mijn laatste pil van de strip ingenomen, toen ben ik donderdag begonnen met een nieuwe strip, ik heb dus geen stop week gehad! Toen werd ik vrijdag avond ongesteld en heb ik gelijk de huisarts gebeld om te vragen of dat erg was omdat ik ook seks had gehad die afgelopen nacht! En zij zei dat ik nergens zorgen om hoefden te maken, dit deed ik dan ook niet en ik slik de pil gewoon door zoals ze zei! Maar ik kwam er gisteren achter dat ik de pil vergeten ben de maandag voor het inslikken van mijn laatste pil op woensdag. En ik heb dus dagen na die vergeten pil dus seks gehad zonder condoom, is er nu een kans dat ik zwanger ben? Ik ben de pil verder nooit vergeten! Overigens heb ik nu al 1 week en 2 dagen bloedverlies terwijl ik de pil doorslik! Het is niet veel en het is vooral bruin. Moet ik de pil door blijven slikken of een stop week inlassen? Kan iemand mij alsjeblieft helpen??

alvast bedankt!!

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Die vergeten pil is verder geen probleem omdat je de pil doorslikte. Het beste is om nu een stopweek in te lassen.

Reageren
    Isabelle

Maar ik ben de pil dus wel één keer vergeten en heb daarna seks gehad. Is dat dan ook niet erg?

Groetjes

Reageren
    John (moderator)

Ik schreef net:

Die vergeten pil is verder geen probleem omdat je de pil doorslikte.  zonder stopweek dus

Reageren
    Isabelle

Ik heb nog een laatste vraag:

Als ik zondag dan weer met een nieuwe strip begin, ben ik dan gelijk weer beschermd tegen zwangerschap of moet ik dan een aantal dagen wachten?

Reageren
    Isabelle

omdat ik zeg maar midden in mijn strip gestopt ben.

Reageren
    John (moderator)

Dat is allemaal geen probleem, als je er maar voor zorgt, dat de stopweek NIET langer duurt dan 7 pilvrije dagen. Je bent en blijft dan gewoon beschermd

Reageren
    Pil vergeten

hallo,

heb een vraagje, ben mijn pil 2 dagen vergeten in de eerste week. En ze niet meer ingepakt. En onveilig seks gehad.

En nu de 3e week heb ik last van stekende onderbuikpijn. Precies dat ik mijn maandstonden moet krijgen, maar Normaal heb ik dat nooit.

Kan iemand hier antwoord op geven?

Reageren
    John (moderator)

Dan is er natuurlijk wel een risico op zwangerschap. Als ik het goed begrijp het je binnenkort je stopweek. Als je bloeding uitblijft, doe dan een zwangerschapstest.

Het is goed om de bijsluiter van de pil eens te lezen.

Reageren
Reageer op: Pil vergeten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.