- Sophia28 december 2017 om 23:22
Hallo iedereen!!
Ik heb een vraagje over de pil. Ik heb zondag voor het laats mijn pil geslikt. Dinsdag was ik ergens anders en had ik mijn verkeerde pil meegenomen, een oudere. Ik slikte vroeger nanelijk een lichtere pil en daarom heb ik die maandag noodgedwongen een pil met een lagere dosis moeten slikken. Vervolgens (Ja, super stom) ben ik dinsdag EN woensdag vergeten de pil te nemen en heb ik er daarom donderdag rond twee/drie uur twee genomen. Ik zit nu in de tweede week na mijn stopweek van de pilstrip. Nu ben ik dus net of vanmiddag maar zag het net pas ongesteld geworden. Ik heb in de afgelopen dagen WEL geslachtsgemeenschap gehad (onbeschermd).
Het is echt even helemaal mis gegaan en ben enorm bang dat ik nu zwanger ben of kan zijn. Moet ik de MAP slikken?? En ben ik nu veilig of niet en was ik de afgelopen dagen veilig? Ik ben ondanks dat ik de twee pillen vandaag heb genomen nu dus wel ongesteld geworden twee weken na mijn stopweek. Misschien is het morgen weer weg en was het een doorbraakbloeding dat weet iknog niet. Mijn vraag is vooral of de kans op zwangerschap bestaat……
groetjes Sophia,
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 december 2017 om 01:02Ik begrijp het niet zo goed:
Je schrijft:
Ik heb zondag voor het laats mijn pil geslikt.  Dinsdag was ik ergens anders en had ik mijn verkeerde pil meegenomen. daarom heb ik die maandag noodgedwongen een pil met een lagere dosis moeten slikken. Vervolgens ….. ben ik dinsdag EN woensdag vergeten de pil te nemen
Nogal verwarrend. Als je de pillen in de tweede week van de strip bent vergeten, is er niks aan de hand.
ReagerenAnoniem29 december 2017 om 13:34Sorry ik snap dat het nogal verwarrend is uitgelegd, het is zo gegaan:
– Maandag een pil met een lagere dosis genomen dan die ik normaal slik.
– Dinsdag geen pil.
– Woensdag geen pil.
– donderdag daarom twee pillen (stond in de gebruiksaanwijzing bij vergeten van de pil)
en nu ben ik ongesteld. Of ik nu dan nog wel veilig ben was mijn vraag.
ReagerenJohn (moderator)
29 december 2017 om 13:39Was je de pillen in de tweede week van de strip vergeten?
ReagerenSophia29 december 2017 om 22:30ja in de tweede week van de pilstrip
ReagerenJohn (moderator)
29 december 2017 om 22:57Dan is het geen probleem en ben je gewoon beschermd
ReagerenSophia30 december 2017 om 13:26bedankt voor de reactie/hulp!!
Reageren