- Anoniem10 juni 2015 om 17:08
Hoi,
Ik slik al tijden de pil maar heb er nu een beetje een zootje van gemaakt.. Afgelopen maand heb ik de eerste twee weken de pil normaal geslikt. Daarna ben ik hem een aantal keer vergeten (drie keer). Mijn lichaam reageert hier altijd snel op en was toen dus al ongesteld geworden. Ik heb toen de laatste twee dagen normaal geslikt (vrij & za de laatste)en toen begon mijn stopweek. Ik heb in de stopweek (zo) onveilige seks gehad. Nu hoorde ik gister/vandaag officieel ongesteld te worden. Dit werd ik niet en heb toen binnen 72uur de morning after gehaald. Hoe zit het nu met ongesteld worden/de pil weer slikken aangezien ik officieel nog tot en met zaterdag mijn stopweek heb?
Hoop dat het een beetje duidelijk is.. Bedankt!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 juni 2015 om 22:30Je hebt er alles aan gedaan om zwanger te raken……je had natuurlijk ook eens de bijsluiter kunnen lezen.
Als je in de derde week de pil vergeet, met je ofwel meteen een stopweek inlassen, of zonder stopweek doorgaan met de nieuwe strip. Goed dat je de MAP hebt gebruikt.
Reageren
dat je nu niet ongesteld wordt is logisch. Je hebt je bloeding namelijk al eerder gehad.
Je moet gewoon weer op tijd met de pil beginnen. Houdt er wel rekening mee dat de pil de eerste 7 dagen niet betrouwbaar is.Anoniem11 juni 2015 om 04:59Ja behoorlijk dom. Ik weet het…
Ik had gisteravond wel een mini bloeding. Is dit normaal/ zegt dit iets of moet ik even afwachten tot de volgende cyclus ongesteldheid voordat ik stappen kan ondernemen mocht ik zwanger zijn?
ReagerenJohn (moderator)
11 juni 2015 om 09:14Ik denk niet dat je zwanger bent. Je hebt de MAP gebruikt. Alleen je cyclus is nu wel verstoord. Je zou als je dat wilt een zwangerschapstest kunnen doen ongeveer 2,5-3 weken na de onveilige seks, of inderdaad even de volgende menstruatie afwachten.
Reageren