- 123anou2 oktober 2025 om 17:39
Beste,
Ik zit in week 3 van mijn pil. Dinsdag was ik mijn pil vergeten, woensdag ook maar ik heb deze nog binnen 12u genomen dus nog op tijd. Woensdagavond heb ik seks gehad. Ik dacht dat ik nog steeds veilig was maar volgens het internet moest ik toch best de morning after pil halen, dus het zekere voor het onzekere. Ik heb deze middag (donderdagmiddag) de morning after pil genomen, Ellaone. Nu vandaag is normaal mijn laatste pil. Nu is de vraag of ik nu mijn stopweek moet inlassen? Op de bijsluiter staat dat je pas veilig bent na uw volgende menstruatie, maar er staat niks of ik nu moet doorpakken of juist de stopweek moet inlassen. En wanneer ben ik nu exact terug veilig met de pil? Alvast bedankt!
2 reactiesReageren
Peter (huisarts)
2 oktober 2025 om 20:00je kunt zoals gewoon, je stopweek inlassen. En bent dan nu ook veilig (zeker ook omdat de vergeten pillen geen vergeten pillen werden..)
ReagerenAnoniem2 oktober 2025 om 21:13Ik dacht dat de morning after pil de betrouwbaarheid van de pil verstoort en je dus niet veilig bent?
Reageren