- Ano4 februari 2017 om 08:40
Ik slik al een tijdje de pil, altijd goed maar Ben deze maand 2 pillen vergeten en heb tich seks gehad na 19 uur na de seks een Morning after pil ingenomen maar ik ben nu 3 dagen over tijd, iemand enig ideé? (Pil vergeten in week 1 en 3)
10 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 februari 2017 om 09:48Heb je 2 x de morning after pil genomen?
In week 3 had je ze in ieder geval niet moeten nemen. De bijsluiter lezen was beter geweest. Daarnaast werkt de MAP niet altijd.
Als je in week 1 de MAP hebt gebruikt, was de pil gedurende de hele strip, tot na de stopweek niet betrouwbaar.
Als je 1 pil vergeet in de derde week, moet je ofwel meteen en stopweek starten of zonder stopweek doorgaan met de volgende pilstrip. Er is dus nogal wat misgegaan.
Doe voor de zekerheid maar een zwangerschapstest..
ReagerenAnoniem4 februari 2017 om 09:51nee, na de seks in werk 2 ben ik gelijk gestopt met de pil en heb ik een Morning afterpik ingenomen. Voordetest is er geen Morning afterpik gebruikt alleen de normale pil, die ik 1 keer in week 1 gelaat heb ingenomen maar daarna wel weer 7 dagen goed heb geslikt
ReagerenAnoniem4 februari 2017 om 09:53Op zondag 15 februari heb ik seks gehad maar ik was de pil 2 keer vergeten (gelijk gestopt met de pil), na 19 uur gelijk de Morning afterpil ingenomen en werd de volgende dag gelijk ongesteld geworden, maar nu dacht ik slik de pil weer weer 16 dagen (zekerheid, mag al na 2 weken een stopweek) maar nu zou ik vandaag ongesteld moeten worden maar ben het nog niet, ben al sinds woensdag gestopt met het slikken van de pil. Is het zo misschien duidelijker mijn vraag?
ReagerenJohn (moderator)
4 februari 2017 om 10:21het wordt er niet duidelijker van…ik kan er eerlijk gezegd geen touw aan vastknopen
In het eerste bericht schrijf je dat je in week 1 en 3 pillen bent vergeten. In je laatste bericht schrijf je dat je in week 2 al gestopt bent met de pil… Ik neem ook niet aan dat je 15 februari bedoeld…
Stoppen met de pil als je seks hebt gehad is natuurlijk volstrekt zinloos.
Als je 1 pil vergeet in de derde week, moet je ofwel meteen een stopweek starten na het vergeten van de pil of zonder stopweek doorgaan met de volgende pilstrip. Geen MAP nodig
Als je een pil vergeet in de tweede week is dat verder geen probleem als je 7 dagen daarvoor de pil wel hebt genomen. Gewoon verder gaan met de pil. Geen MAP nodig
Als je 1 pil vergeet in de eerste week, en je hebt voorafgaand aan het vergeten van de pil seks gehad,moet je wel de MAP gebruiken en er dan rekening mee houden dat de pil gedurende de hele strip niet meer betrouwbaar is tot na de volgende stopweek.
Een stopweek duurt 7 dagen. Ergens tijdens de stopweek treedt er een bloeding op. Als je woensdag gestart bent met de stopweek, kun je dus nog niet overtijd zijn. Je zit immers nog in de stopweek. Overtijd ben je pas, als je na de stopweek , en weer met de pil bent gestart nog steeds geen bloeding hebt gehad.
ReagerenAnoniem4 februari 2017 om 10:33Op zondag 15 januari heb ik seks gehad maar ik was de pil in de eerste week 1 keer vergeten en in week 2 dag voor de seks was ik de pil vergeten, dus de pik heb ik geslikt van 2 januari tot en met 15 januari, de dag erna na 19 uur dus op 16 februari hebbik de map geslikt, op 17 januari werd ik ongesteld tot en met 22 januari, maar vanaf 17 januari heb ik de pil weer geslikt tot en met 1 februari, toen ben ik weer gestopt om voor de zekerheid te kijken of ik ongesteld word. Maar nu na 3 dagen daarna 4 februari te kijken voor mijn menstruatie maar normaal ben ik het al na 2 dagen en nu is het al dag 3. Hopelijk zo meer duidelijkheid. Alvast bedankt
ReagerenJohn (moderator)
4 februari 2017 om 10:56toen ben ik weer gestopt om voor de zekerheid te kijken of ik ongesteld word. Dat was natuurlijk kansloos. Echt zinloos om dat zo te doen. De MAP was in ieder geval helemaal niet nodig geweest. Zoals ik al schreef in het andere topic, heb je na de MAP al een bloeding gehad. Dus kan het zijn dat je bloeding nu uitblijft. Bovendien hoeft een bloeding in de stopweek niet altijd precies op dezelfde dag te komen, maar ergens in die 7 dagen van de stopweek.
ReagerenAnoniem4 februari 2017 om 11:22Dat snap ik volkomen maar als je bloeding minder is dan normaal. En hij nu even uitblijft mag je het toch even vragen? Alsnog bedankt
ReagerenJohn (moderator)
4 februari 2017 om 11:27Uiteraard mag je dat vragen…
ReagerenAno4 februari 2017 om 12:11U zou niet voor de zekerheid een zwangerschaps test doen?
ReagerenJohn (moderator)
4 februari 2017 om 13:26Dat zou je kunnen doen, maar ik zou eerst de stopweek even afwachten
Reageren