Zoeken Vraag het forum

Zwangerschapsverschijnselen, maar ik slik de pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik zit een beetje met een aantal dingen in mn maag. Ik heb namelijk een aantal zwangerschaps verschijnselen, maar ik ben aan de pil. Zo heb ik hoofdpijn, zijn mijn tepels en borsten groter en doen ze zeer en zie je de aders heel goed, ik heb ook last van een harde opgezette en rommelende buik. Ik heb wel gemeenschap, maar we doen aan coïtus interruptus en dit gaat altijd goed. Ik slik de pil al zeker 3 maanden door en ik hou niet goed bij wanneer mijn stopweek is ivm verschillende pil strippen. heb al getest maar die is negatief. Ik weet dus ook niet goed wanneer ik moet testen, volgens mij is de kans dat ik zwanger ben klein, maar waar komen deze symptomen dan vandaan?

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Er zijn wel een aantal opvallende dingen:
    [quote]maar we doen aan coïtus interruptus en dit gaat altijd goed.[/quote]dit is dus de onbetrouwbaarste methode die er is. Daarnaast zou dat niet nodig zijn als je de pil altijd regelmatig slikt en er geen vergeet.

[quote]Ik slik de pil al zeker 3 maanden door en ik hou niet goed bij wanneer mijn stopweek is ivm verschillende pil strippen.[/quote] Deze zin begrijp ik niet goed. Als je de pil doorslikt hoef je ook niet perse bij te houden wanneer je stopweek is. maar het is eigenlijk wel de bedoeling dat je iets zorgvuldiger met de pil omgaat. Het risico om zo een keer de fout in te gaan is hierdoor wel groter.

Je klachten kunnen dus wel door de pil worden veroorzaakt. Door het doorslikken. Ik zou je dus adviseren om een stopweek in te lassen.

Reageren
    Anoniem

Klopt, dit weten we ook! Maar echt ver voordat hij klaarkomt stoppen we al met het hebben van gemeenschap! En ik bedoelde daarmee dat ik doordeweeks ergens anders woon dan in het weekend. en in het weekend ben ik of bij mijn ouders of bij mijn vriend, ik heb overal een pil strip liggen, vandaar! Ik ben er geen vergeten, dat weet ik zeker! maar deze symptomen zouden dus kunnen komen van het doorslikken? De kans dat ik dus zwanger ben is zeer klein? Dan ga ik nu inderdaad een stopweek inlassen! Bedankt voor je antwoord!

Reageren
    John (moderator)

Dan is de kans op een zwangerschap nagenoeg nihil.
    Let er wel op dat de stopweek NIET langer mag duren dan 7 pilvrije dagen.

Reageren
    Anoniem

De pil zorgt wel voor een soort zwangerschapssituatie, doordat je geen eisprong hebt. Had zelf ook opgezette voeten en borsten. Aan jezelf de keuze of je ermee doorgaat. Ik weet zelf niet of een stopweek zou schelen, dat beter overleggen met je huisarts.

Reageren

Hallo, ik heb een vraag ik slik nu zo’n 3 maanden de pil en heb hierbij ook gemeenschap.

2 weken geleden ben ik gestart met een antibioticum kuur (clindamycine) deze kuur viel net een paar dagen in mijn stopweek. Deze kuur heb ik 1 week geslikt. In de bijsluiter stond niks over dat het een wisselwerking heeft met de pil, ook vertelde de dokstersassistente mij dat mits je niet moet overgeven of diarree krijgt dit geen invloed heeft op de werking van de pil. Nu heb ik sinds 2 dagen een opgezette buik en een opgezet gevoel tussen mijn ribbenkast. Zou dit symtomen kunnen zijn van een zwangerschap?  Verder heb ik nergens last van. Of maak ik mij zorgen om niks?

Reageren
    John (moderator)

Dat zijn geen zwangerschapssymptomen.

Reageren
Reageer op: Zwangerschapsverschijnselen, maar ik slik de pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.