- Anoniem12 januari 2015 om 21:13
Hallo.
Ik heb een vraag over mijn pik gebruik en hoop dat iemand mij kan helpen.Normaal slik ik mijn pil netjes elke avond rond 10 uur. Sinds mijn vriend op zich zelf woont ben ik daar heel erg vaak. In mijn vakantie heb ik dus niet thuis geslapen, maar mijn pil lag wel thuis. Ik woon niet ver dus kwam wel gewoon vaak thuis.
De eerste nachten slikte ik mijn pil gewoon in de avond(soms iets eerder). Na een paar nachten lagen we in bed en kwam ik er achter dat ik me pil nog moest slikken. Ik dacht ach dat kan morgen ochtend ook wel. ( ik weet het! Hele domme gedachte) na die nacht heb ik dit meerdere keren gedaan. Dus ongeveer 4 á 5 keer heb ik hem in plaats van in de avond, in de ochtend geslikt.
Nu kom ik eindelijk bij me vraag. Hoe betrouwbaar is mijn pil nu? Is het niet erg, omdat ik hem elke keer binnen 12 uur in nam of is hij minder veilig?
Bedankt alvast !
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 januari 2015 om 22:21Als dat een enkele keer gebeurt, is dat niet zo’n ramp. Maar een gewoonte moet je er niet van maken want dan kan de betrouwbaarheid van de pil afnemen.
Reageren
Het is de bedoeling dat jen pil toch regelmatig en liefst vaste tijdstippen neemt.Anoniem13 januari 2015 om 10:11Ik heb een tijdje gebruik gemaakt van een app die me er iedere dag op hetzelfde tijdstip aan herinnerde dat ik de pil moest slikken. Dat was ideaal. Ik slikte de pil overigens ’s ochtends ivm mijn werk. Ik werk ook nachten en ik was bang dat ik de pil zou vergeten in te nemen voordat ik naar mijn werk zou gaan. Misschien is het voor jou ook handiger om de pil in de ochtend te slikken?
ReagerenAnoniem14 januari 2015 om 15:04Halol. Bedankt voor de reacties. Ja ik slik me pil eigenlijk altijd op het zelfde tijdstip, maar omdat ik niet thuis was dachr ik van oh ja dat kan morgen ook wel.
Zo app had ik op me telefoon dat hielp heel erg veel. Sinds een tijd heb ik hem verwijderd en tot kort ging het goed.
Reageren