- Anoniem31 december 2014 om 12:04
Hallo,
de week van 8 december was mijn pilvrije week, en dus maandag 15 december moest ik mijn nieuwe strip weer beginnen maar ben het toen vergeten. Ik dacht er de volgend da om 20 u pas aan en heb hem toen gepakt, en vervolgend om 23 u de pil van die dag (ik neem hem altijd op dat uur)
Tot nu heb ik mijn pil normaal genomen. Ik heb vorig weekend met mijn vriend seks gehad zonder condoom (omdat we er geen bijhadden) en vandaag heb ik plots lichte bloedingen (het is wel donkerrood-bruin, maar redelijk weinig) en ik heb ook lichte onderbuik pijn. Normaal is volgende week pas mijn stopweek. Nu ben ik bang dat ik zwanger ben. Of zou er nog een andere reden kunnen zijn? Ik heb examens nu en ben redelijk gestresst dus het zou daarmee ook te maken kunnen hebben…
alvast bedankt1 reactieReagerenJohn (moderator)
31 december 2014 om 13:15Als je te laat start met de pil gelden de regels die van toepassing zijn bij het vergeten van de pil, in de eerste week.
Reageren
Als je 7 dagen voor het vergeten(ook als dat in de stopweek was) onbeschermde seks hebt gehad en in de 7 dagen na het starten van de pil, is er een kleine kans op zwangerschap. Na die 7 dagen ben je gewoon weer beschermd.
Het is mogelijk dat een tussentijdse bloeding(spotting) hebt. Dat komt wel eens vaker voor tijdens pilgebruik. Stress kan daar inderdaad ook iets mee te maken hebben.