Zoeken Vraag het forum

Pil vergeten in de eerste week nu (tussentijdse) bloeding

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kell

Dag allemaal,

Ik hoop dag iemand mij wat meer duidelijkheid kan geven over het volgende:

In mijn stopweek heb ik op de laatste dag geslachtsgemeenschap gehad met mijn vriend (zo) die dag ben ik in de avond begonnen met mijn nieuwe strip

Nu ben ik in de eerste week van mijn nieuwe pilstrip 2 pillen vergeten (do/vrij) nadat ik hier achter kwam uiteraard meteen genomen en loop nu weer op schema.

Afgelopen woensdag (14e) had ik ineens last van wat licht bloedverlies en nu vandaag de 16e weer.

Heeft iemand dit ook eens gehad? Komt dit door de vergeten pillen waarop mijn lichaam reageerd? Of kan ik zwanger zijn?
    * ik heb trouwens geen geslachtsgemeenschap meer gehad

Ik hoop dat iemand mij wat meer gerust kan stellen

13 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het bloedverlies komt door de vergeten pillen. Theoretisch zou er een kleine kans op zwangerschap kunnen zijn. Maar ik acht die kans echt heel erg klein.
    Je moet er wel rekening mee houden, dat de pil de eerste 7 dagen na de laatst vergeten pil niet betrouwbaar is.

Reageren
    Kell

`Ontzettend bedankt voor de snelle reactie!!

Ik heb nog een aantal vragen:

Is de pil vanaf de vergeten pillen 7 dagen niet betrouwbaar? En is het slim dat ik toch nog een zwangerschapstest doe? En vanaf wanneer zou ik die het best kunnen doen?

Alvast bedankt voor de reactie !

Reageren
    John (moderator)

Je moet er wel rekening mee houden, dat de pil de eerste 7 dagen na de laatst vergeten pil niet betrouwbaar is. dat schreef ik dus al…

Een zwangerschapstest kan pas 2 tot 2,5 week na het onbeschermde contact

Reageren
    Kell

Nogmaals bedankt voor de reactie!

Ik las net trouwens op internet dat het slim is dat ik de pil doorslik, en dus geen stopweek moet inlassen.. Klopt dit? Ik heb dat namelijk in de 8 jaar dat ik aan de pil ben nog nooit gedaan…

Ik hoor het graag!

Reageren
    John (moderator)

De pil doorslikken zonder stopweek, is alleen noodzakelijk, als je een pil in de derde week van de strip vergeet. In jouw geval heeft dat geen toegevoegde waarde.

Reageren
    Kell

Goedemorgen,

Weet iemand Hoelang zo een tussentijdse bloeding kan aanhouden? Ik heb er namelijk nogsteeds last van

Reageren
    John (moderator)

Die kan best wel enkele dagen aanhouden, vergelijkbaar met een menstruatie

Reageren
    Kell

Is het mogelijk dat ik morgen een zwangerschapstest doe ondanks dat ik nog last heb van de bloeding ?

Reageren
    John (moderator)

Een zwangerschapstest kan pas 2 tot 2,5 week na het onbeschermde contact. Volgens mij is die tijd nog niet om..

Reageren
    Kell

Het onbeschermde contact was op 4 december, bijna 2,5 week geleden.

Maar werkt de test dan wel ivm de bloeding?

Reageren
    John (moderator)

De bloeding doet daar verder niet veel aan, maar omdat je dus de bloeding hebt, is een zwangerschap niet erg waarschijnlijk.

Reageren
    Melleke

Hallo ik neem reeds al 8jaar mijn pil en heb ondertussen al 2 kindjes. Dit maand ben ik gestart met mijn pil, heb ze een week ingenomen en daar na ben ik ze toch wel 6dagen vergeten wegens privé omstandig heden. Heb nu wel last van een tussentijds bloeding! Heb een last van een opgezwollen buik. Wat zou dat zijn?

Reageren
    John (moderator)

Een tussentijdse bloeding door de vergeten pillen…. en een wellicht een eisprong die op gang komt

Reageren
Reageer op: Pil vergeten in de eerste week nu (tussentijdse) bloeding
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.