Zoeken Vraag het forum

Pil vergeten in week 3, doorgeslikt en nu bloedverlies

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • ML

Hoi,

Ik ben in week 3 van mijn pilstrip (16-1) een pil vergeten, daar kwam ik de avond erna (17-1) pas achter. Ik had toen twee opties: meteen de stopweek beginnen of de volgende pilstrip doorslikken. Ik heb er toen voor gekozen om die pil alsnog te pakken (dus twee tegelijk), stopweek af te maken en de volgende pilstrip direct door te slikken.

Nu heb ik al sinds het weekend bloedverlies bij het afvegen: meestal roze/bruin, soms rood. Dat is dus al 6 dagen zo.

Tot wanneer moet ik doorslikken om beschermd te blijven? Of kan ik nu stoppen?

7 reacties
    Reageren
    ML

Sorry, stopweek af te maken = pilstrip af te maken.

Reageren
    John (moderator)

Wanneer had je dan de stopweek?

Reageren
    ML

Mijn laatste stopweek was eind december/begin januari. Ik heb mijn stopweek vorige week overgeslagen door meteen met de volgende strip te beginnen.

In mijn eerste bericht stond een woordje verkeerd, daaronder gecorrigeerd.

Reageren
    John (moderator)

Je kunt dan gewoon en stopweek starten

Reageren
    ML

vervolg op bovenstaande:

Ik heb toen je dat zei mijn stopweek ingelast. Nu heb ik alweer mijn 10e pil op van de strip. Al sinds mijn stopweek heb ik af en toe roze afscheiding bij het afvegen. Sommige dagen wel; sommige dagen niet.

komt dit door wisseling in hormonen, is mijn pil te licht of moet ik me zorgen maken? Lees allerlei enge verhalen over tussentijds bloedverlies.

PS tot voor vorige maand heb ik nooit last gehad van tussentijds bloedverlies.

Reageren
    ML

Ik slik sinds 3 jaar een pil van 0,02/0,1.

Reageren
    John (moderator)

Het zou best kunnen dat je pil te licht is. Ga ermee naar de huisarts en bespreek het

Reageren
Reageer op: Pil vergeten in week 3, doorgeslikt en nu bloedverlies
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.