- ML27 januari 2023 om 14:10
Hoi,
Ik ben in week 3 van mijn pilstrip (16-1) een pil vergeten, daar kwam ik de avond erna (17-1) pas achter. Ik had toen twee opties: meteen de stopweek beginnen of de volgende pilstrip doorslikken. Ik heb er toen voor gekozen om die pil alsnog te pakken (dus twee tegelijk), stopweek af te maken en de volgende pilstrip direct door te slikken.
Nu heb ik al sinds het weekend bloedverlies bij het afvegen: meestal roze/bruin, soms rood. Dat is dus al 6 dagen zo.
Tot wanneer moet ik doorslikken om beschermd te blijven? Of kan ik nu stoppen?
7 reactiesReagerenML27 januari 2023 om 14:13Sorry, stopweek af te maken = pilstrip af te maken.
ReagerenJohn (moderator)
27 januari 2023 om 18:25Wanneer had je dan de stopweek?
ReagerenML27 januari 2023 om 18:27Mijn laatste stopweek was eind december/begin januari. Ik heb mijn stopweek vorige week overgeslagen door meteen met de volgende strip te beginnen.
In mijn eerste bericht stond een woordje verkeerd, daaronder gecorrigeerd.
ReagerenJohn (moderator)
27 januari 2023 om 19:12Je kunt dan gewoon en stopweek starten
ReagerenML11 februari 2023 om 10:03vervolg op bovenstaande:
Ik heb toen je dat zei mijn stopweek ingelast. Nu heb ik alweer mijn 10e pil op van de strip. Al sinds mijn stopweek heb ik af en toe roze afscheiding bij het afvegen. Sommige dagen wel; sommige dagen niet.
komt dit door wisseling in hormonen, is mijn pil te licht of moet ik me zorgen maken? Lees allerlei enge verhalen over tussentijds bloedverlies.
PS tot voor vorige maand heb ik nooit last gehad van tussentijds bloedverlies.
ReagerenML11 februari 2023 om 10:12Ik slik sinds 3 jaar een pil van 0,02/0,1.
ReagerenJohn (moderator)
11 februari 2023 om 17:03Het zou best kunnen dat je pil te licht is. Ga ermee naar de huisarts en bespreek het
Reageren