- Anoniem6 juli 2014 om 19:46
Hallo,
Ik was van mijn vorige strip mijn laatste pil (zondag pil) kwijt, deze had ik blijkbaar per ongeluk al geslikt eerder die maand. Ik heb dus vorige week een stopweek gehad van 8 dagen.
Ik ben begin deze week begonnen met nieuwe strip gewoon op maandag. Nou ben ik afgelopen zaterdag mijn pil vergeten, ik heb net dus 2 pillen op. Ik heb het in het weekend wel onbeschermd gedaan. Nu zag ik net na het plassen wat bloed aan wc papier.
Moet ik me hier zorgen om maken of kan je altijd tussentijds bloed verliezen? Ik heb dat nog nooit eerder gehad. Verder voel ik me niet anders dan normaal.
Als ik zou willen testen wanneer kan dat dan op zn vroegst?
Bedankt
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 juli 2014 om 20:22Er zijn nogal wast dingen misgegaan.
Reageren
Een stopweek mag niet langer duren dan 7 dagen. Als ze langer duurt dan 7 dagen is de pil niet meer betrouwbaar als je met de nieuwe strip start.
Daarbij heb je dus ook nog in de eerste week een pil vergeten.
Testen kun je over ruim 2 weken pas. Wanneer heb je onbeschermde seks gehad?Anoniem7 juli 2014 om 08:37Ik heb onbeschermde seks gehad in beide weekenden.(alleen weekend)
Reageren
Dus toen mijn stopweek langer was en afgelopen zaterdag ook.John (moderator)
7 juli 2014 om 09:13Voor afgelopen zaterdag zou je de Morning After Pil nog kunnen nemen. Dat moet dan wel vandaag zo snel mogelijk.
Als je de pil neemt is het belangrijk om die op tijd en regelmatig te nemen.
Reageren
De vorige maand is er blijkbaar ook al iets mis gegaan omdat je de pil van zondag miste. Dus eerder is er blijkbaar ook al iets niet goed gegaan met de stopweek. zo loop je dus wel risico’s.Anoniem7 juli 2014 om 09:38Hoi Tandor,
Dat klopt, voorheen nam ik hem altijd op hetzelfde tijdstip en vergat ik hem nooit, nu door de drukte wil ik het nog wel eens vergeten helaas..
Maar is de kans op zwangerschap groot of nihil?
Reageren
Ik heb wel eens gelezen dat je sowieso na het helemaal stoppen van de pil niet gelijk zwanger kunt raken of in ieder geval de kans klein is, dan zou dit toch ook niet gevaarlijk kunnen zijn?John (moderator)
7 juli 2014 om 12:53Door het verlengen en het vergeten van de pil is deze niet betrouwbaar. Er is een kans op zwangerschap. Je moet natuurlijk zelf beslissen of je dat risico wilt lopen.
( er zijn vrouwen die na het stoppen van de gelijk zwanger raken hoor)
ReagerenAnoniem7 juli 2014 om 17:55Nee, liever geen risico nemen. Ik maak deze strip helemaal af en wacht dan af wat er in de stopweek gaat gebeuren. Als ik niet ‘ongesteld’ word ga ik testen en anders lijkt me dat er niks aan de hand is.
Reageren