Zoeken Vraag het forum

Pil vergeten eerste week licht bloedverlies

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik was van mijn vorige strip mijn laatste pil (zondag pil) kwijt, deze had ik blijkbaar per ongeluk al geslikt eerder die maand. Ik heb dus vorige week een stopweek gehad van 8 dagen.

Ik ben begin deze week begonnen met nieuwe strip gewoon op maandag. Nou ben ik afgelopen zaterdag mijn pil vergeten, ik heb net dus 2 pillen op. Ik heb het in het weekend wel onbeschermd gedaan. Nu zag ik net na het plassen wat bloed aan wc papier.

Moet ik me hier zorgen om maken of kan je altijd tussentijds bloed verliezen? Ik heb dat nog nooit eerder gehad. Verder voel ik me niet anders dan normaal.

Als ik zou willen testen wanneer kan dat dan op zn vroegst?

Bedankt

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Er zijn nogal wast dingen misgegaan.
    Een stopweek mag niet langer duren dan 7 dagen. Als ze langer duurt dan 7 dagen is de pil niet meer betrouwbaar als je met de nieuwe strip start.
    Daarbij heb je dus ook nog in de eerste week een pil vergeten.
    Testen kun je over ruim 2 weken pas. Wanneer heb je onbeschermde seks gehad?

Reageren
    Anoniem

Ik heb onbeschermde seks gehad in beide weekenden.(alleen weekend)
    Dus toen mijn stopweek langer was en afgelopen zaterdag ook.

Reageren
    John (moderator)

Voor afgelopen zaterdag zou je de Morning After Pil nog kunnen nemen. Dat moet dan wel vandaag zo snel mogelijk.

Als je de pil neemt is het belangrijk om die op tijd en regelmatig te nemen.
    De vorige maand is er blijkbaar ook al iets mis gegaan omdat je de pil van zondag miste. Dus eerder is er blijkbaar ook al iets niet goed gegaan met de stopweek. zo loop je dus wel risico’s.

Reageren
    Anoniem

Hoi Tandor,

Dat klopt, voorheen nam ik hem altijd op hetzelfde tijdstip en vergat ik hem nooit, nu door de drukte wil ik het nog wel eens vergeten helaas..

Maar is de kans op zwangerschap groot of nihil?
    Ik heb wel eens gelezen dat je sowieso na het helemaal stoppen van de pil niet gelijk zwanger kunt raken of in ieder geval de kans klein is, dan zou dit toch ook niet gevaarlijk kunnen zijn?

Reageren
    John (moderator)

Door het verlengen en het vergeten van de pil is deze niet betrouwbaar. Er is een kans op zwangerschap. Je moet natuurlijk zelf beslissen of je dat risico wilt lopen.

( er zijn vrouwen die na het stoppen van de gelijk zwanger raken hoor)

Reageren
    Anoniem

Nee, liever geen risico nemen. Ik maak deze strip helemaal af en wacht dan af wat er in de stopweek gaat gebeuren. Als ik niet ‘ongesteld’ word ga ik testen en anders lijkt me dat er niks aan de hand is.

Reageren
Reageer op: Pil vergeten eerste week licht bloedverlies
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.