- Anoniem11 november 2017 om 19:26
Hallo,
Tijdens de derde week van mijn pil ben ik er woensdag een vergeten. Ik heb hierna geen extra pil ingenomen, maar ben gewoon doorgegaan met het slikken van de pil. Zondagmiddag (nadat ik die ochtend nog de pil had geslikt) kreeg ik echter een doorbraakbloeding en ben ik zonder nadenken maandag begonnen met een stopweek. (Na die vergeten pil heb ik dus nog 4 dagen braaf de pil geslikt en ben ik daarna begonnen met de stopweek.)
Maandag ben ik dus van plan om te beginnen aan een nieuwe strip maar ik vroeg me af of de pil dan ook meteen betrouwbaar is of dat dat pas het geval is na 7 dagen slikken.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 november 2017 om 19:29Je had eens in de bijsluiter moeten kijken. Als je de pil vergeet in de derde week, moet je ofwel meteen een stopweek inlassen, of zonder stopweek doorgaan met de nieuwe strip om geen risico te lopen op zwangerschap. Beiden niet gedaan dus. Er is dus kans op zwangerschap. Je bent pas weer beschermd door de pil, als je ze na de stopweek,7 dagen achter elkaar hebt genomen. Over 2 weken kun je een zwangerschapstest doen.
ReagerenAnoniem11 november 2017 om 19:34Ik heb geen geslachtsgemeenschap gehad deze maand, ik vroeg het me alleen af voor de volgende week uit voorzorg. Bedankt voor de snelle reactie en de volgende keer zal ik mijn bijsluiter eerder raadplegen!
ReagerenJohn (moderator)
11 november 2017 om 19:36ohhh sorry. Ik was wat voorbarig…..
Reageren