Zoeken Vraag het forum

pil vergeten en doorbraakbloeding

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Tijdens de derde week van mijn pil ben ik er woensdag een vergeten. Ik heb hierna geen extra pil ingenomen, maar ben gewoon doorgegaan met het slikken van de pil. Zondagmiddag (nadat ik die ochtend nog de pil had geslikt) kreeg ik echter een doorbraakbloeding en ben ik zonder nadenken maandag begonnen met een stopweek. (Na die vergeten pil heb ik dus nog 4 dagen braaf de pil geslikt en ben ik daarna begonnen met de stopweek.)

Maandag ben ik dus van plan om te beginnen aan een nieuwe strip maar ik vroeg me af of de pil dan ook meteen betrouwbaar is of dat dat pas het geval is na 7 dagen slikken.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je had eens in de bijsluiter moeten kijken.  Als je de pil vergeet in de derde week, moet je ofwel meteen een stopweek inlassen, of zonder stopweek doorgaan met de nieuwe strip om geen risico te lopen op zwangerschap. Beiden niet gedaan dus. Er is dus kans op zwangerschap. Je bent pas weer beschermd door de pil, als je ze na de stopweek,7 dagen achter elkaar hebt genomen.  Over 2 weken kun je een zwangerschapstest doen.

Reageren
    Anoniem

Ik heb geen geslachtsgemeenschap gehad deze maand, ik vroeg het me alleen af voor de volgende week uit voorzorg. Bedankt voor de snelle reactie en de volgende keer zal ik mijn bijsluiter eerder raadplegen!

Reageren
    John (moderator)

ohhh     sorry. Ik was wat voorbarig…..

Reageren
Reageer op: pil vergeten en doorbraakbloeding
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.