- Anoniem20 juli 2014 om 13:00
Hallo,
Ik ben in de 2e week van mijn strip de pil van woensdag vergeten, deze ook niet meer genomen. Van 6 tot 13 juli een (waarschijnlijk) doorbraakbloeding gehad.
In week 3 heb ik per ongeluk de eerste pil (maandag) overgeslagen en ook niet meer genomen. Wel gemeenschap gehad in het weekend. Nog steeds in week 3 ben ik vanaf vrijdag de pil weer vergeten, maar besloten om dan vervroegd een stopweek te houden, dus ik zit nu in mijn vervroegde stopweek zeg maar. Dus de pillen van vrij, za en zondag (vandaag) niet meer genomen. Wel gemeenschap gehad in weekend. Maar als ik het goed begrepen heb ben ik wel gewoon veilig, omdat ik uiteraard na max. 7 dagen weer begin? Of geld dit nu niet vanwege te vroege stopweek?
Nu merkte ik vanochtend weer bloed, heb ik nu weer een doorbraakbloeding? Ik zou eigenlijk volgende week ongesteld moeten worden.
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 juli 2014 om 14:03De vergeten pil in de tweede week was geen probleem.
In derde week had je dus eigenlijk na maandag meteen een stopweek moeten inlassen of de pilstrip gewoon moeten afmaken en zonder stopweek met een nieuwe strip door moeten gaan. Neem morgen even contact op met je huisarts.
Je hebt nu weer een doorbraakbloeding.
ReagerenAnoniem21 juli 2014 om 16:30Bedankt.
Ik heb echter nog 1 vraag..
Ik zit nu in mijn stopweek en ik neem dan zondag mijn laatste pil en wordt dan altijd pas vanaf woensdag een beetje ‘ongesteld’. Zoals ik hier boven al verteld heb, heb ik vanaf vrijdag geen pil meer gehad en nu gelijk zondag de doorbraakbloeding dan.Kan ik dit gewoon aanzien voor de menstruatie? Met andere woorden, ik heb nu geen kans om zwanger te zijn?
ReagerenJohn (moderator)
21 juli 2014 om 18:33Als je de pil gebruikt heb je in principe geen menstruaties maar doorbraakbloedingen. De bloeding is geen garantie dat je niet zwanger zou kunnen zijn/worden.
Reageren
Daarom adviseerde ik je om contact op te nemen met je huisarts.Anoniem22 juli 2014 om 12:22Ok bedankt, dat ga ik doen.
Ik heb voor de zekerheid ook een test gehaald.Het bloeden is sinds gister avond weer gestopt.. (duurde maar 1,5 dag) officieel moet ik dus woensdag (morgen) ‘ongesteld’ worden want ik zit nu in mijn stopweek. Of kan het zo zijn dat ik nu niet ‘ongesteld’ word omdat ik al een doorbraakbloeding gehad heb?
ReagerenJohn (moderator)
22 juli 2014 om 13:44Het is heel goed mogelijk dat je doorbraakbloeding uitblijft omdat je er al een hebt gehad.
Reageren